Ritam

uobičajeni ođgovor koji claju žene na pitanje zašto i kako to da one sviraju tu muziku je sledeći - ono što mi radimo nije drugačije od onog što rade muškarci. Ali jeste! I prokleta je laž ako neko tvrdi da je to sve isto! Postoje čak i različiti načini sviranja gitare - na primer, mislim da Thurston Moore svira ženski, naš gitarista Eric i basista Jane’s шштшттшшш _ тшт _ Addiction takođe - na jedan intuitivan, raskošan, topao i prijemčiv način." Vrh talasa novih grupa je pređ nama negdc ođ prošle godine, a njegova kartografija je poznata samo malobrojnima. Od Frithwig iz San Franciska koje su bljesnule odličnim mini LP-jem "Phone Sexy" (Tupelo, 1990.), preko Dickless iz Seattlea, takođe sa Sub Pop etikete (njihov lider, mlada dama po imenu Megan, radi kao službenik u toj izdavačkoj kući), čija

vinilna zaostavština se meri samo singlovima ("Saddle Tramp" 1989. i "I’m A Man" 1990., kao najbolji), do mocnog detroitskog tria Inside Out koji je albumom "Meantime" (1990.) podsetio IggXja ko je ko u njegovoj bivšoj kući, Tu su još i STP, sastav predvoden od strane Julie iz njujorških Pussy Galore, prošle godine predgrupa Nirvane i Sonic Youth, sa antiseksističkim singlom "Hey Bastard" u produkciji (oh iznenadenja) - Kim Gordon (Sonic Youth. Kim Gordon je za veliki broj ovih mladih žena neka vrsta modela, mada ih u svetu savremenog rock’n’rolla iraa još: od topic osobe koja drži život u svojim rukama, poznajući njegovo naličje Kim Deal iz Pixies i Breeders, do totalno neodgovornog divljeg deteta koje u svojoj odeći s radošću sparuje nesparive boje, a u životu nespojive muškarce - Bjork

Gudmunđsdottir iz Sugarcubes; od žene koja se nosi sa svojim rastrzanim unutrašnjim svetom Kristine Hersh iz Throwing Muses, do žene rastrzane i zabrinute stanjem spoljnog sveta - Natalie Merchant iz 10 000 Maniacs. Ipak Kim Gordon i njen uravnotežen brak sa Thurston Mooreom - , ~, primersu uspešnogživota savremene underground rock zvezde, osobe od integriteta. Courtney Love (Hole) ne moz.e da se načudi da takvo nešto kao što je brak uopšte funkcioniše: "Uz Don Fleminga i Kim Gordon je producirala naš album - naučila sam dosta od nje. Osećala sam da nas ona stvarno razume. Ona se oblači sa izuzetnim osećajem za ono što stavlja na sebe. PoStujem na6in na koji ona u svemu koristi svoju ženskost na način na koji bi ženskost trebala da se koristi. Ona piše dobre pesme, dobro

svira bas i ima uspeo brak! Kako to funkcioniše - njihova veza? Venčani su i vole se... to je ludačkil". Da, Courtney, all zašto si se i ti venčala proletos za Kurt Cobaina (Nirvana)? Courtney je problematična posledica onog prvobitnog leta ljubavi - prvi koncert na kome je bila (sa 3 godine) beše... Woodstock. Njen otac je, naime, u to vreme zarađivao za život kao organizator turneje The Grateful Dead. Njen životni okvir dakle oduvek je bio rock’n’roll - ona se vremena pre njega i ne seća. Kao i cela tada rodena ■ generacija devojaka, Courtney je živela sa rock muzikom sve vreme i za nju je ona najprirodniji način da se nešto izrazi - možda je zbog toga rock ponešto izgubio na svojoj subverzivnosti i ekskluživnosti, ali je dobio na uticaju. Danas svi normalni ljudi mislejezikom rock’n’rolla, ill im on bar nije

HOLE su kroz ženskost propusten "grunge" zvuk Sub Popa. Take on kroz lomove grubosti i nežnosti - dobija novu dimenziju sludenosti koju mu može podariti samo bogata ženska mašta. Produkcija Kim Gordon je doprinela artikulisanosfi, ali proverife njihove ranije singlove - "Retard Girl" (Sympathy For The Record Industry, 1989.) i "Dicknail" (Sub Pop, 1990.) -za grublje verzije istih noćnih mora žene izgubijene u velegradu (LA, kao i kod L 7). Jedan od najboljih novih sastava prošie godine. LP: "Pretty On The Inside" (Sub Pop) 1991.

BABES IN TOYLAND su mineapoliski trio кор doseže vrhunac u pretvaranju histericnih vizija u sklopove fekst/muzika (to one nazivaju pesmama). Totalno sludeno, a ipak dovoljno zapaljivo i energicno izvedeno. Možda sasvim nova formula, a možda i zaostatak od "novog falasa" - u svakom slučaju miijenici mlade britanske publike u jesen ulaze na velika vrata kroz ugovor sa Warner Brothers i snimljenom pioc'om u produkeip Lee Ranalda (Sonic Youth, naravno). LP: "Spanking Machine" (Twin/Tone) 1990. "Peel Sessions" (Strange Fruit) 1992. EP: "To Mother" (Twin Tone) 1991.

19