Ritam

STROGA DISCIPLINA PUNKA

Od uzburkanih dana američkog punka do danas, lan МсКауе i Fugazi su se sa vremenom pretvorili u simbol muzičkog postojanja nezavisnog od velikog biznisa. Njihove ploče su najčistiji primeri spoja političke samosvesti i uzbudljive muzike. I oni su se složili oko toga sa nasim reporterom. R- Mislim da se scena sa koje vi dolazite - hardcore punk scena Vašingtona - veoma razlikuje od ostatka američkog hardcorea...kao da je ceo grad živeo jednim životom, uključujući tu i crnce - Bad Brains, ali kasnije se od celog tog duha zajedništva održalo samo опо što ste vi radili oko vaše etikete Dischord. Kako vidite promens u poslednjih deset godina? lan - Bilo je mnogo promena. Početkom 1980. 1981., širom Amerike bilo je strašno puno klinaca koji su svirali muziku - hardcore, punk rock ili nešto drugo. I bili su vrlo originalni u tome. Najviše toga se dešavalo u Vašingtonu, Bostonu, New Yorku, Detroitu, Los Angelesu, San Franciscu i Austinu u Texasu. U tim oblastimapočele su da se stvaraju male scene sa više grupa i sva ta muzika je dolazila odatle, male izđavačke kuće su se pojavile da bi dokumentovale to što se događalo. Iz raznih razloga, s vremenom, đrugi nezavisni izdavači su prekinuli samo đa dokumentuju ono što se radi na njihovoj lokalnoj sceni, aDischord nije. Dischordje počivao načvrstoj ideji da se snimaju i objavljuju samo bandovi iz Vašington DC-ja. Jedini razlog zbog koga se sad možda čini da je scena u tom gradu i okolini bila bolje povezana, koliko ja vidim, jeste baš ta činjenica - Dischord je nastavio godinama, sve do danas, da radi ono što su svi drugi radili nekađ. R- Vašington je jedinstven među američkim gradovima - i po tome što je glavni grad i po drugačijoj socijalnoj strukturi - dosta crnih Ijudi, na primer. Koliko je оп specifičan, uslvari? lan - Dosta. Vašington je uvek imao dobru muziku, ali ona je bila podeljena po rasnoj granici. Na primer - postoji dobar LP sa Vašingtonskim sixties grupama. Početkom sedamdesetih bila je tu i jedna velika bluegrass scćna, a kasnije, osamdesetih - takozvana go-go scena, crna funk muzika sa beskonačnim ritmovima - to je bilo neverovatno velika stvar. Grupe kao Troublefunk su bile toliko populame da su redovno, svakog petka uveče, okupljale po 10

000 crnih klinaca na njihovom koncertu. Ali punk rock i rani hardcore su definitivno bili prva mešana muzička scena u Vašingtonu. Ne znara ni sam zašto, ali Ijudi koji su u nju bili uključeni, bili su zasta posvećeni tome da od nje naprave pravu zajednicu. Seti se da u Vašigtonu zapravo nemaš nikakav kultumi život. Postoje, zapravo, dve kulture. Jedna je visoka kultura, klasična muzika i pozorišta, i sa teenagerima nema nikakve veze, a druga kultura je crnačka. Ako si beo a odrastaš u Vašingtonu, kao da si ostavljen negde izmedu, nema ničeg za tebe. Tako smo rešili da napravimo svoj sopstveni svet. R- Da li su Bad Brains, kao crnačka grupa, bilo deo tog svela? lan - Bili su velika inspiracija za sve. Najbolji band koji sam video uživo. Videti ih na sceni 1979. bilo je neopisivo iskustvo. Jedno vreme smo bilijako bliski prijatelji, ali oni su imali veću i ozbiljniju viziju svoje muzike i onoga što žele da naprave sa njom, pa su se odselili u New York, tamo gde je sav biznis, da bi dobili priliku đa potpišu ugovor sa velikim izdavačem. Ustvari, prešli su u Richmond, pošto je, prvo, New York, vrlo skup grad za život u njemu, a drugo, HR je upao u neke nevolje sa policijom zbog preprodaje "trave". Mislim da su otišli za

15