Ritam
gde su tokom proleća iz bioskopske i video distribucije i prodaje povučene sve prethodne avantu.re agenta 007, sa najavom producenata i vlasnika prava đa će kroz tačno godinu dana pustiti u opticaj nove i proširene verzije istih tih dogodovština. Potom su na scenu stupili i Amerikanci koji su negde išćačkali brižljivo čuvanu tajnu da prestižni scenarista Michael France („Cliffhanger") trenutno radi na prvoj ili drugoj (tu se izvori razmimoilaze) .ruci” tekstoca za Jamesa Bonda broj 17, i da eventualni film valja očekivati tek tokom naredne sezone. Najzad, najveća napetost ipak vlada u nagađanjima oko izbora tumača glavne, naslovne i
po svemu jedinstvene uloge. Englez Timothy Dalton, Bond u poslednja đva nastavka serijala, izgleda da više ne zadovoljava ni sopstveni, a ni producentski ukus, a prethodnu trojicu Sean Соппегу, Roger Мооге i George Lazenby niko i ne pominje. Dakle, na redu je novo lice, a prema pretpostavkama velikom cilju su najbliži Pierce Brosnan ili Hagh Grant.
VESTERN I NIKAD KRAJA
„RITAM”, KAO ŠTO VEĆ I VRAPCI znaju, nikad ne greši... 1 dok čitav svet još traga za kinematografskim trendom sezone, mi smo ga u prošlom broju otkrili, dešifrovali i analizirali samo za Vas. АИ. da ponovimo; VESTERN SE VRATIO! E sad, moguće je
da već znate kako na primer Mel Gibson i Richard Donner đrže u rukavu adut zvani „Maverick”, ili da Kevin Costner i Lawrence Kasdan čuvaju za jesen dobro tenmpirani hit ~Wyatt Erp”, a i da je dotični žanrovski izazov prodrmao čak i nezavisnu produkciju i doneo „Bailad of Little Jo" rediteljke Maggie Greenwald. Iznenađenja koja nam tek predstoje zovu se „The Ouick and the Dead" i .Tall Tale”. Prvi film predstavlja susret na granici apsurda, nešto što valjda samo Hollywood može da zamesi: osvetnički western u kom Sharom Stone, Gene Hackman i mladi Leonardo DiCaprio jašu, pucaju, vole i mrze prema rediteljskim uputstvima genijalnog čudaka kakav je Sam
Raimi. Ni drugi film nije bez svojih čuda. Sa produkcionim budžetom naprasno skresanim sa lagodnih 40 na napetih 30 miliona dolara, i sa stalnim pritriskom kompanije „Disney” da poštuju rokove, Patrick Swayze, Oliver Platt, Scott Glenn i Catherine O Hara kreiraju ostvarenje koje je negde па sređokraći između fantazije i kaubojca, dok je rediteljska uloga pripala Jeremiahu Chechiku, autoru malog prošlogodišnjeg iznenadenja „Веппу and Joon". Samo da je još i stari, dobri Duke živ...
FULL ARMANI JACKET I GOMILA DERANA
U PRAVOJ POPLAVI ŽENA reditelja koju svet beleži u poslednjih nekoliko godi-
na, dva imena Реппу Marshall i Penelope Spheeris bez sumnje spadaju u sam vrh, kako po komercijalnom tako i prema umetničkom uspehu koji postižu. Mlađa, Spheerisova, je krenula od nezavisnih, dokumentarnih generacijskih rokenrol studija („The Decline of Western Civilizatlon") i dogurala do megabudžetskih komedija (,Wayne's World"), dok je starija Marshallova пакоп solidne glumačke karijere izrasla u jednog od najvažnijih autora savremenog Hollywooda potpisavši tako zanimljiva ostvarenja kao što su „Big" ili J\ League of Their Own". Tokom predstojeće jeseni u američke bioskope se prvo vraća Реппу
Marshall sa dugo pripremanim delom „Renaissance Man", koja je žanrovski određeno poput većine njenih dosadašnjih radova kao dramska komedija. Glavne uloge igraju Danny DeVito i James Remar, a priča počiva na totalno sumanutoj premisi o propalom biznismenu koji se prihvata podučavanja regruta u nekoj južnjačkoj kasarni. Penelope Spheeris, nakon uvredljivo stupidne celuloidne verzije stare TV serije ~Beverly Hillbillies", trenutno bije bitku sa gomilom derana starih od 5 do 10 godina, nastojeći da za promenu ožlvi jedan stari holivudski serijal „Our Gang" Hala Roacha. Naslov njenog filma je ,The Young Rascals”, a prođucent „Universal" verovatno čuva ovo delo za bumu Božićnu bitku na blagajnama.
13