RTV Teorija i praksa
reditelja koji može u trenutku zahtevati nepredviđenu promenu kadra (od četiri i više mogućih) ako mu se neki učini pogodnijiim Sve ovo neminovno dovodi do psihičkog zamora i opadanja koncentracije video-miksera u fimkciji proteklog vremena. Tokom čitavog postupka montaže (miksovanja) video-miksera prati stanje oscilirajuče psihičke napetosti i kada bi se ono grafički predstavilo Učilo bi na testerastu krivu. Da zaključimo: istovremenost sa zbivanjem - snimanjem i montaža-miksovanje, zatim nemogućnost da se greška miksera u direktnom prenosu ispravi, kao i psihičko stanje napetosti, opreza i koncentracije miksera, čine montažni postupak na televiziji specifičnim pa prema tome i različitim od montaže na filmu. Prihvatajući neke zakonitosti filma, televizija ih je prilagodila svojstvima sopstvenog medija, ali potrebno je stalno istraživati zakonitosti koje proizilaze iz tog sredstva. Tako da uskoro možemo očekivati zakonitosti koje če proisteči iz televizijskog medija, mada bi se i danas moglo o njima govoriti.
38