RTV Teorija i praksa

Prijatno, odnosno neprijatno osećanje koje proističe iz saznanja da sportista dobija ili gubi poene u nadmetanju, u zavisnosti od ispoljenog osećaja za ravnotežu na ledu, čini svaku klizačku tačku neizvesnom. Gledalac navija strepeči. Kada su harmoničniji pokreti tela klizača, njegov eventualni pad osetno podiže navijačku temperaturu, a na isti način, višeputno okliznuće prosečnog klizača utiče da njegovo preostalo bivanje na ledu osećamo kao dramu ~u kojoj sportski duh nadvladava Ijudske teškoče”. Vratolomni skokovi, kada ponovni dodir klizaljki i ledene ploče označi uspešan „priključak” klizača za tle, takođe dovodi gledaoca u stanje vrtoglave napetosti i navijanja ~za klizača - protiv leda”. Rečeno dramatskim rečnikom, za gledaoca televizijskog prenosa umetničkog klizanja, led predstavlja pnog drugog partnera radnje čije je postojanje neophodno potrebno da bi se istakao značaj problema prvog, glavnog aktera drame. Istina, gledalac može sportsko nadmetanje osečati i u upoređivanju vrednosti klizačkog programa dva ili više klizača (koliko ih kliže u jednom prenosu u celini). Može navijati za pređašnjeg klizača (ili klizački par) a da klizača koga trenutno gleda oseča kao manje spretnog, pa i da mu poželi sumnjiv osećaj za ravnotežu. Uostalom, jedna od „сака” organizatora zvaničnih takmičenja da bi privukli više publike, jeste sastavljanje programa za jedno veče tako, da dva priznata i poznata klizača klizaju jedan za drugim, Iz razloga što je za poznatu klizačku zvezdu i najmanji drhtaj kolena ravan doslovnom padu osrednjeg klizača, pa se eventualni neuspeh prve zvezde iz redosleda najboljih, prenosi na

47