RTV Teorija i praksa
je na isti način. Satima je sedeo u studiju i proučavao najave i tekstove. Poslu je prilazio s osećanjem največe odgovornosti. Skole je učio u Beogradu i u Briselu Posebno interesovanje pokazivao je za istoriju, pa je jedne godine (1938. ili 1939) na Pravnom fakultetu u Beogradu nagrađen za rad iz istorije srpske ustavnosti, koji je P°d pseudonimom objavio u naprednoj Našoj stvamosti. ■ U Radio-Beogradu ponajviše je sarađivao i drugovao sa muzičarom komunistom dr Vojislavom Vučkovičem, koji je stajao na čelu napredne grupe u kojoj su biii Jelena Bilbija, muzičari brača Hauzer (streljani 1941), dramski umetnici bračni par Milan i Dušan Veličkovič (poginuli 1941. kod Aranđelovca), tehničar Veija Knežević (übijen prilikom akcije za dizanje u vazduh predajnika u Makišu) i još neki. U ustanovi u kojoj je radio veliki broj folksdojčera i Rusa-belogardejaca, koja je bila pod posebnom prismotrom režima, ti odnosi nisu bili nezapaženi. Fingerhut je učestvovao u svim akcijama sabiranja „crvene pomoći”, širenju napredne literature, a sa dr Vojisiavom Vučkovićem radio je na popularizaciji napredne muzike, organizovanju u to vreme popularnih rečitativnih horova, itd. Po čestim pozivima na vojne vežbe, naročito pred rat, što je bila jedna od mera režima protiv naprednih Ijudi, moglo se naslutiti da je bio evidentiran od strane policije i vojske. Na rukovodećim mestima u Radiju biio je dosta demokratski opredeljenih ijudi (kao dr Stevan Jakovljevič, Veljko Petrović, Mihailo Vukdragović, inž. Lazar Đokić i dr.), koji su sve do dolaska fašističke grupe
22