RTV Teorija i praksa

u dogovoru sa gledalištem kojem je namenjen. Otuda i velike razlike u profilisanju tih programa. Ove razlike i slabosti svakako treba prebroditi. U 1979. godini u obrazovnom programu prioritet će imati samoupravljanje, marksističko obrazovanje, zdravstveno prosvećivanje, kultura stanovanja, higijensko-tehnička zaštita i društvena samozaštita. 7. Dečiji programi zadržače u 1979. godini iste karakteristike koje su imali u 1978. godini uz nastojanje da se okupljanjem što šireg kruga autora obezbede kvalitetni informativni, edukativni i rekreativni sadržaji, da se u što većoj meri zadovolji dečija radoznalost za svet koji ih okružuje i da u što više programa deca i sama učestvuju, kako bi, posredstvom veštog voditelja, svojim vršnjacima govorila sopstvenim jezikom. 8. U proizvodnji igranih programa, i po kvantitetu i po kvalitetu ima ozbiljnih teškoća. Naročito to važi za dramske serije, humoristički i šou-program, kako domačeg tako i stranog porekla. Ima mišljenja da jc pianirani prostor za igrane programe več u 1977. godini i 1978. godini prevazilazio stvaralačke i finansijske potencijale TV stanica. jedini izlaz iz ove krize jesu dugoročno planiranje i međustudijska saradnja, tj. udruživanje snaga. Pa i ovakvo udruživanje dače dobre rezultate samo ako se bude nastojalo da ti programi postanu integralni deo delovanja svih kreativnih subjekata u našem društvu. Zato je preporučljivo koristiti i posebne stimulativne forme okupljanja i angažovanja stvaralaca oko TV i za TV. Sto se repertoara igranih programa tiče treba produžiti već utvrđenu i društveno verifikovanu orijentaciju na savremene teme, sistematsko negovanje tradicija NOB i socijalističke revolucije i kulturnu baštinu. Razume se, biće veoma značajno i da se, bez obzira na lepc želje, obim igranog programa realno i sigurno planira. 9. Izgrađivanje oštrih idejno-estetskih kriterija, afirmacija istinskih vrednosti, borba protiv šunda i kiča i iznalaženje novih oblika TV stvaralaštva, negovanje revolucionarne i rodoljubive pesme i muzike koja nastaje na tradicijama NOB i socijalističke revolucije - biće osnovno opredeljenje u formiranju zabavno-muzičkih programa. Sam muzički program treba još izrazitije staviti u funkciju izgrađivanja muzičke kulture gledalaca. Pri tome se ne treba kloniti ni takvih novina kakve su muzička scenska dela i male muzičke numere pisane specijalno za TV. Kvizemisije su opravdale svoje mesto u TV programu, pa ih treba i dalje negovati kao pogodan oblik zabavno-edukativnog žanra.

19