RTV Teorija i praksa
1. raspoloživi potencijal, naročito naučni i društveni, kao i drugi kapaciteti radio-televizije; 2. mogućnost da se sasvim iskoristi taj potencijal, do najmanjeg dela, i 3. društveni uticaji na radio-televiziju koji definišu ponašanje i trasiraju skoro kompletan plan informacija. Te uticaje vrše i druge vrednosti, naročito nove vrednosti, ili uticaji proizilaze iz činjenice da se radio i televizija obavezuju da poštuju jednu vrstu arapskih i svetskih informacija kao i da podstiču porast i razvoj dveju kategorija informacija. U kontekstu ova tri elementa i s obzirom na polet arapskog sveta, svaka radio-difuzna organizacija nastoji da se koristi naučnim metodama za prenošenje informacija omladini prema sledećem redosledu: 1. planiranje programa se vrši na osnovu anketa o problemima društva uopšte, a naročito o problemima devojaka i mladiča koji sačinjavaju polovinu tog društva; 2. produkcija i realizacija posebnih programa za mlade, i 3. vrednovanje programa Iz tog razloga u većini arapskih radio-televizijskih organizacija službe za proučavanje i vrednovanje programa sarađuju sa sekcijama za produkciju prilikom planiranja emisija za omladinu. Tim se planovima akcentiraju oni fenomeni ili karakteristike koje su skoro identične u arapskom svetu i koje daju analogne rezultate u svim zemljama. Treba, štaviše, istaći neke činjenice koje nikada ne valja zaboraviti kada se govori o ulozi radio-televizijskih emisija namenjenih omladini: 1. televizija je kod nas uvedena nedavno, u momentu kada su dominirali razni arapski i strani filmovi; ti filmovi su prenosili omladini drugačije vrednosti i koncepte od onih koje emituje televizija 2. televizija je prikazivala dugometražne ih kratkometražne strane filmove koji su prenosili različite kulture i koncepte od onih koji vladaju u arapskim regionima; s obzirom na novost, sredstvo difuzije je imedo veUku udamu snagu. 3. što se tiče mladih, retke emisije domaće proizvodnje nisu uspevale da uspostave pravu ravnotežu između arapskih i stranih vrednosti.
58