RTV Teorija i praksa
miksovanje uživo odvija istovremeno sa zbivanjem i snimanjem, manipulisanje sa vremenom trajanja određenih snimanih radnji, uz primenu reza, nije mogučno kao na filmu (under i over laping). Vreme televizijskog prenosa događaja uživo, predstavlja vreme prirodnog trajanja života TV gledaoca, bez mogučnosti ponavljanja, skračenja niti produženja. Ovde se izuzima koriščenje usporenog snimka na direktnim prenosima sportskih događaja, gde tekuču stvarnost zamenjujemo isečkom proteklog snimljenog događaja. REZ U IZUZETNIM OKOLNOSTIMA Istovremenost, nemogučnost ispravke greške a da gledalac ne primeti, kao i psihičko stanje napetosti i koncentracije TV ekipe, predstavljaju karakteristična obeležja direktnih TV prenosa. Pod navedenim okolnostima, a pod uticajem nepredviđenih faktora, video-mikser je često u situaciji da rez primeni mimo postoječih zakona montaže. Neočekivani kvar kamere u toku živog prenosa može biti jedan od uzroka. U nedoumici pri izboru „manjeg zla” (crn ekran ili bilo koja druga kamera u datom trenutku), mikser obično odabira kameru koja prati zbivanje, bez obzira na plan, ugao snimanja i efekt koji može proisteči iz tako spojenih kadrova. Pod okolnostima iznuđenog reza u večini slučajeva narušavaju se zakonitosti montaže, što nije usamljen slučaj naše svakidašnje prakse. Drugi primer je neopravdan „prelazak rampe” (kada je ugao između dve kamere koje se vezuju rezom veči od 180°). Danas, omaške ovakve vrste u direktnim prenosima događaja, pod određenim okolnostima, ne smatraju se nekim naročitim oblikom
166