RTV Teorija i praksa

20 „...vlada loša, pa čak i haotična organizacija račTa. Nije to samo zato što je idejna svest zatajila, nego što je radna svest totalno zatajila...moramo menjati nagrađivanje prema radu. Nama su sto i jedan put Ijudi rekli da su više zainteresovani da ne rade, nego da rade, јег ne radeći prime isti lični dohodak kao radeći, Čak i niži, kad ode na put da snima skinemo mu topli obгок...” (Ljiljana Bulatović). „Imali smo čitav niz primeга gde je bio angažovan ogroman kadrovski potencijal u našoj kući da se neke stvari izguraju. Posle takvog angažovanja, po pravilu, rezultat jc bio izvanredan. Pa dajte da to koristimo!” - rekao je Milan Vukos na Sednici KonferencijeSK RTB.

Pogledajte kod nas, molim vas. Zar bi nešto smetalo Да mi nemamo tri televizijska dnevnika, koji su uglavnom potpuno jednaki, pa se ponavljaju. Bitna vest može, između dve emisije kratko da se kaže. Ja tvrdim da je to antipropaganda televizije i TV dnevnika. Jer, ako čovek tri puta gleda isti dnevnik, njemu dođe dovde. A recimo reklama, to je po meni amoralna stvar. U svetu se ili plača pretplata i onda nema reklama, ili je televizija komercijalna pa gledaj reklame. Molim, ima recimo u RAI jedan blok reklame, ali ima li ovoliko posle svake emisije? Kod nas nema emisije posle koje odmah ne ide reklama. I kad vidim onoga; „Маша, ja bih breskvu!” - osam stotina puta, pa to, da mi citira svaki dan Gorski vijenac pa bi mi se smučilo. Ali one neinventivne reklame: „Маша, ja bih breskvu”, pa breskvu, pa tu breskvu tri godine... To ne može! Ja tvrdim da je osnovna stvar na televiziji, što se na televiziji, (gde ima mnogo neradnika 2o - dozvolite da to kažem - ima mnogo Ijudi koji ne rade ili rade malo) zbog nečega ne odvoji nekoliko Ijudi koji če da razmišljaju i koji će da analiziraju program i svoja mišljenja na neki način prezentiraju i da na to imaju pravo i mogučnosti. Znam da mi imamo ovaj Centar za istraživanje programa i auditorija, ali... Kažu da u Americi, ako padne gledanost jedne emisije ispod nekog određenog broja, ta emisija se skida, jer to niko neče da gleda. To je finansijski razlog. Ali to znači da publika, bez obzira da ii je televizija profiterska ili neprofiterska, neče da gleda tu vrstu emisija. Znači da je to uticaj gledališta... B.MIRKOVIĆ: Lolo, prvo treba da imaš telefon, izvini, јег se skoro sve te ankete naprave telefonom.

46