RTV Teorija i praksa

sam ja govorio. Postoji jedna određena klima koja nije povoljna. To je, asocijativno rečeno, slika broda bez kormilara u Umetničkom programu, brod haotično vođen. Čini mi se da je to previše ozbiljan deo programa da bi tako i dalje moglo da bude, a to se sve dešava na kraju 20 godina televizijskog iskustva! Govorim opet striktno o Umetničkom programu. Tu bismo morali da se zaustavimo i da malo više o tome porazgovaramo. Situacija nije dobra, daleko od toga da bude dobra. Umetnički program nije pauza između dva Dnerjnika, ali nije ni loše pozorište, ni filmsko preduzeće, nije ekstenzija filmske umetnosti, nego je Umetnički program - jedan izraz televizijskog medija, jedan segment tog sveopšteg koncepta, jednog izuzetno snažnog, jednog monstruoznog, ingenioznog medija. Mitević je izuzetno dobro govorio o tome kakva je užasna snaga u našim rukama. Ko to ne vidi mislim da mu nije mesto, ne za ovim stolom, nije mu mesto u strukturi naše televizijske organizacije. Televizija je prava bomba. Ona menja jednu zaostalu strukturu, jednu naciju u razvoju. Ona je doprinela razvoju ove Srbije, od juga koji nije imao pre nekoliko desetina godina ni jedan asfaltirani put. Ona je unela niz promena, možda čak i na loše, jer je došla prenaglo. O tome će, verovatno kolege kojima je posao teorija, bliže i bolje govoriti. Ja mogu samo reći za sebe, 20 godina sam u ovoj profesiji. ]a sam od emitovanih 250 domaćih drama, blizu 50 sam režirao, plus nekoliko stotina drugih programa i uopšte se ne osećam raubovanim. Još ne. Ali, više ne mogu da radim svaki dan, ne mogu svaki mesec da budem na programu. Znači, kvantitet zamenjuje kvalitet. Od mene se ne sme očekivati da svoju platu zarađujem mesečno jedanput, nego moram napraviti program o

71