RTV Teorija i praksa

Miloš Macarol

PUT DO TV ŠKOLE

Povoljni uslovi za razvoj internih sistema školske televizije i društveno-ekonomski aspekti standardizacije kasetoskopa

ZAŠTO PRIMENA TELEVIZIJE U ŠKOLAMA KASNI? Televizija kao vizuelni medij bila je već od samih početaka interesantna i za škole. Međutim, televizija na javnom kanalu j e tipičan jednosmerni komunikacijski medij, koji svojom jedno- ili dvokanalnom mrežom odašiljača ne pruža nikakve praktične mogučnosti da se emitovanje školskih TV programa vremenski, tematski i metodički uskiadi sa konkretnim potrebama pojedinih škola, u kojima svaki razred ima svoj raspored predmeta, a time i svoj određeni radni proces. Upravo to je bio osnovni razlog da se televizija u doba svoje največe ekspanzije, uprkos svim nastojanjima, u škole ipak nije mogla probiti čak ni onda kada su se na njenim ekranima pojavile i boje. Emitovanjem programa školske televizije preko javnog kanala direktno u učionice u SR Sloveniji započeli smo več 1963. godine, ali otkrivajući nedostatke ovog tehničkog sistema, vec u 1967. godini prekinuli smo s tom praksom uvereni da čemo delatnost školske televizije ponovo pokrenuti cim bu de postojala i tehnička mogučnost da učitelji sami reprođukuju sebi odgovarajuče TV programe. RAZVOJ PRIRUČNIH UREĐAJA ZA REPRODUKCIJU AUDIOVIZUELNIH PROGRAMA NA TELEVIZIJSKOM EKRANU Konstruktori su na sve moguče načine tražih resenje ovog tehničkog problema, ali prva praktična rešenja pojavi a su se

60