RTV Teorija i praksa
U drugoj glavi govori se o vrstama kurseva koje je nudio program Otvorenog universiteta, kao i o načinima pripremanja, stvaranja i distribucije građe za pojedine obrazovne programe. Multimedijski sistem je ovde svestrano primenjen. Jedan od aktera ovog edukativnog poduhvata pisao je u „The Guardian” da je trebalo upoznati i savladati „džunglu obrazovanja odraslih” da bi se koliko-toliko ostvario koncept o permanentnom obrazovanju. Valjalo je sticati iskustva efikasnog obrazovanja na daljinu. U knjizi se ističe da su, npr. u SAD, posle lansiranja „Sputnjika” osetili da je to veliki izazov u menjanju i razvoju tehnologije, a da se ne može iči ukorak sa savremenim razvojem bez sve efikasnijeg obrazovanja. U Vel. Britaniji su se orijentisali na svestrano koriščenje televizije, radija i drugih elemenata multimedijskog sistema obrazovanja, o čemu se dokumentovano i iscrpno govori u ovoj knjizi. Učestvujuči u rešavanju značajnog društvenog problema Velike Britanije, radio i televizija su na potpuno nov način kompletirali svoje programe i došli do izuzetnih serija programa, od kojih se neke prikazuju širom sveta kao izuzetna ostvarenja. Posebno se u knjizi govori o studentima koji su uglavnom zaposleni, a programe prate na televiziji, radiju i uče iz publikacija specijalno štampanih za ove programe. Oni se povremeno okupljaju na konsultacije u regionalnim centrima. Iskustvo je ukazalo na velike mogućnosti ovakvog novog načina obrazovanja, Njime je savladana vekovna akademska barijera što se izražava u geslu: Ako univerzitet ne otvara svoja tradicionalna vrata radnicima, donesimo im ga u njihove domove!
210