RTV Teorija i praksa

u vremenu (9,04%) i iz finansijskih razloga (samo 1,92%). To su uglavnom ispitanici od 25-34 godine, zaposleni, srednjeg i visokog obrazovanja. Velikbroj ispitanika (43,08%) izjavljuje da uopšte ne ide u bioskop. To su, po godinama, najstariji ispitanici - preko 55 godina, po zanimanju domačice i penzioneri, po obrazovanju ispitanici sa najnižim stepenom obrazovanja. Onih koji su odgovorili da prikazivanje filmova na televiziji ne utiče da manje posečuju bioskop ima 16,52%. Među njima je najviše učenika i studenata od 15-24 godine. Ovakvi rezultati ukazuju da poseta bioskopu zauzima značajno mesto u kulturnom životu mladih i pored postojanja mogučnosti da filmove gledaju na programu televizije, Jedan od nedostataka u ispitivanju auditorija je što nismo mogli, zbog primene upitnika zatvorenog tipa, da ustanovimo sve razloge koji uslovljavaju da se zbog prikazivanja filmova na televiziji manje posečuje bioskop, kao i razloge zbog kojih, i pored mogućnosti da se gleda film na televiziji, Ijudi ipak rado idu u bioskop, naročito mladi od 15-24 godine. Takav podatak bi Redakciji filmskog programa bio značajan prilikom odabiranja filmova za mali ekran. lako pitanje koriščenja sredstava masovnih komunikacija, televizije i bioskopa, nismo mogli razjasniti na osnovu samo jednog pitanja upućenog auditoriju, saznanja do kojih smo došli ukazuju da mogućnost korišćenja televizije predstavlja značajan činilac u opredeljivanju za posečivanje bioskopa. Veći je broj ispitanika koji su izjavili da je prikazivanje filmova na televiziji uticalo da manje posečuju bioskop, nego što ih je reklo - ne; 7,10% ispitanika su izjavili da ne gledaju fiim na televiziji. Od ovih ispitanika najmanje je mladih gledalaca od 15-24 godine, Film privlači naročito mlade; mladi od 15-24 godine su i najbrojniji gledaoci filmskog programa Televizije, a istovremeno i oni na koje prikazivanje filmova na Televiziji najmanje utiče da ne posećuju bioskop. Upravo ovaj podatak ukazuje na selektivnost mladih gledalaca i obavezuje da se prilikom koncipiranja filmskog programa ima u vidu činjenica da mladi rado gledaju film na televiziji, a da ih istovremeno dobar i kvalitetan bioskopski program odvaja od malog ekrana.

239