RTV Teorija i praksa
19. Serija je, prema oceni gledalaca, kazivana jezikom jednostavnim - bez suvišne narativnosti. Taj jezik nije ni intelektualno zatvoren, niti kolokvijalno uprošćen, več je po meri najšireg kruga gledalaca. Postoji, međutim, često nedovoljna usaglašenost između govora kao zvučne realizacije jezika i jezika televizijskog medija: dešava še da tekst ~ide drumom, a slika šumom”; da je korišćenje pisanih dokumenata, fotosa i filmskih priloga nedovoljno primereno medija Epizode suviše dugo traju; poneki učesnici ponavljaju ono što je već rečeno; ima ponekad suviše detalja, ali nema sinteze i obrnuto - ponekad se ne vide detalji na kojima se temelje zaključci koji se nude. Primedbe koje su o seriji izrečene trebalo bi da obavežu, рге svega televizijske poslenike, da pažljivije prouče svoj odnos prema prikazivanju istorije na televiziji, јег je televizija močno sredstvo koje doprinosi određivanju portreta vremena o kome govori, portreta koji je u neposrednoj vezi sa sadašnjim trenutkom, ali i sa budučnošču. 20. U svakom slučaju serija je sociografski zapis o vremenu, Ijudima i događajima iz perioda čiji su događaji potresali svet Njen misaoni kompas pomaže da se dosegne do onih saznanja koja omogučavaju da se demistifikuje Ijudska svest u pojedinim etapama istorijskog razvoja i da se prevlada istorijski egoizam. Saznanja koja se iz nje stiču doprinose izgradnji istorijske svesti, kao bitnom elementu menjanja okolnosti i preovladavanja prirodne i društvene nužnosti. (Govoreno na Savetovanju „Negovanje revolucionarnih tradicija NOB u programima televizije”, Portorož, 1. juni 1981. godine)
37