RTV Teorija i praksa
mjihove odgovore najviše je uticala sredina iz koje su poticali jgradska, seoska, obrazovanje roditelja itd.)Iz ispitivanja autori su izveli sledeče zaključke: H. Prvi deo radio-emisija treba da sadrži pojmove koji su ćdetetu poznati; 2. Glavni junak emisije treba da bude tako predstavljen da ga Ddeca mogu lako zamisliti, a imena i nazivi mesta poznati i često jupotrebljavani; [3. Razumevanje emisije je uslovljeno više sadržinom, nego jvrstom emisije; 14. Dobro pripremljena radio-emisija odlično razvija mišljenje, rmaštu i interesovanje deteta; >5. Pesmice sadržane u emisiji utiču na emocionalni odnos >deteta prema njoj; )6. Radio-emisija vrši, pre svega, informativnu funkciju, a manje sdaje emocionalno obojene sadržine; Sredina u kojoj dete živi ima veliki uticaj na razumevanje > emisije. J U istom odeljku objavljen je i članak švedskog autora Filipa : Taga (Philip Tagg) pod naslovom „Analiza muzike koja prati i naslov filma kao metoda dekodiranja skrivene ideološke f poruke na televiziji.” Ovaj referat je bio predstavljen na 3 simpozijumu sa temom „Proučavanja sredstava masovne t komunikacije iz perspektive sociologije kulture”, održanom u i Stokholmu 1980. godine. i u delu „Relacije - note - izveštaji”, u članku „Ukus poljskih r televizijskih gledalaca” Uršula Stanovska (Urszula Stanowska) j piše o rezultatima do kojih je došao Centar za proučavanje javnog mnenja i programskih studija posle sprovedene ankete > o najgledanijim televizijskim programima. Reprezentativni s uzorak je predstavljalo 1 000 osoba iznad 15 godina starosti. [ Prema ovoj anketi poljski gledaoci najviše gledaju filmske 5 serije, zatim društveno-ekonomske emisije, muzičko-zabavne, • sportske, televizijski dnevnik itd. f U rubrici „Recenzije i rasprave” Aleksandar Kumor ) (Aleksander Kumor) predstavlja knjigu Eve Kofin Televizijska \ muzika. O specifičnoti vrste, Halina Misljicka (Halina I Myšlicka) knjigu Maćeja Juzefa Kvjatkovskog (Maciej Jćzef : Kwiatkowski) Ovde Radio-Varšava a Vjeslav Valkjevič
207