RTV Teorija i praksa
Oni kojima je dojadilo da čitaju cele novine, mogu odabrati stranice koje ih najviše zanimaju, putem elektronskih novina. One se emituju na kanalu sa lokalnim i nacionalnim vestima i sadrže stotine stranica sa informacijama i oglasima. Ako je pretplatnik zainteresovan za kupovinu kola može odabrati stranicu koja sadrži informacije o ceni, marM, godini i stanju automobila koji želi da kupi. Pretplatnici pojedinih kablovskih kanala mogu da plaćaju račune, sami proveravaju stanje na svojim štednim ili čekovnim knjižicama i obavljaju ostale bankarske transakctje -■preko svog TV ekrana, Takođe, oni mogu sami da rezervišu avion, hotel, ulaznice za koncerte, sportske utakmice, ili da kupuju namirnice, ne napuštajuči svoju kuču. PREDNOSTI I NEDOSTACI KABLOVSKE TELEVIZIJE Razlozi zbog kojih se gledaoci odlučuju za kablovsku televiziju, iako komercijalne stanice emituju besplatne programe, su mnogobrojni: veči broj kanala, bolji izbor raznovrsnih programa, mogučnost pretplate na premijerne kanale čiji se programi ne prekidaju reklamama, mogučnost produkcije lokalnih programa, kvalitetniji prijem signala jasnija slika, mogučnost snimanja usko orijentisanih programa za nacionalne manjine i grupe sa posebnim interesima i hobijima. Broj pretplatnika i novih kablovskih kanala zato raste iz dana u dan, Sudeći prema najnovijim statističkim podacima, u Americi je 1981. godine bilo preko 22,5 miliona kablovskih pretplatnika, što predstavlja 28 procenata od ukupnog broja domačinstava sa televizorima. Istraživanja pokazuju da je više od 50 procenata sadašnjih pretplatnika potpuno zadovoljno kvalitetom programa na kablovskoj televiziji i da namerava da i dalje finansira kanale. Tri komercijalne mreže (AB’C, CBS i NBC) vide velikog konkurenta u kablovskim kompanijama, jer je njihov primat, koji su godinama držale u oblasti televizije, doveden u opasnost Da im kablovske stanice ne bi i dalje otimale programe i gledaoce, one su i same prinuđene da stvaraju specijalne programe za kablovske kanale. Filmski producenti i predstavnici profesionalnih sportista radije prodaju svoje programe kablovskim stanicama, jer im više plačaju nego komercijalne. Holivudski studiji primaju milione dolara za premijerne filmove koje kablovska televizija
28