RTV Teorija i praksa
osnovi, sagledava koriščenjem dva podatkaf brojem slušalaca i gledalaca pojedinačnih emisija i stepenom zadovoljstva tim emisijama koji se izražava prosečnom ocenom na petostepenoj skali (od jedan doc pet). Pri tome valja imati u vidu da su podaci pouzdaniji i realniji ukoliko se radi o slušanijim i gledanijim emisijama namenjenim čitavom auditoriju. 1. Uzorak istraživanja Model primenjenog uzorka može biti izvor * raznih nepreciznosti tim pre što od konstrukcije uzorka u dobroj meri zavisi i ukupna cena istraživanja. Opšte načelo: veći uzorak, veča preciznost dobijenih ocena iz uzorka, jasno ukazuje na izvor povečavanja ili smanjivanja troškova. Ukoliko se želi veća preciznost, utoliko su veči troškovi. Da bi se našao zadovoljavajuči odnos između ova dva zahteva koji mogu biti i oprečni (istraživačc se zalažu za veču preciznost, ali investitori nastoje da smanje troškove istraživanja) izradi modela uzorka se mora pristupiti uz punu profesionalnu odgovornosti uvažavanje predmeta i cilja istraživanja i raspoloživih finansijskih sredstava. Dileme : su se pojavile več prilikom definisanja osnovnog skupa iz koga če se birati jedinice uzorka. Da li osnovni skup definisati kao ukupno stanovništvo staro 10 i više godina, ili kao stanovništvo staro 10 i više godina koje živi u domačinstvimar opremljenim radio i (ili) TV prijemnicima. Prva dilema je rešena tako što je usvojena . druga alternativa. Dakle, osnovni skup če sačinjavati samo oni koji imaju tehničke mogučnosti prijema RTV programa. Za okvir izbora uzorka mogao je da se uzme spisak svih radio ili TV pretplatnika ili tzv. „vezanih” pretplatnika. Pod pojmoiTT
58