RTV Teorija i praksa
Odeljenje za istraživanje DR obavlja redovna istraživanja auditorija, radi sekundarne analize podataka tih istraživanja, specijalne projekte, istraživanja dečjeg auditorija i istraživanja funkcija lokalnog radija. U programu rada planirani su, pored ovoga, još neki projekti kao npr. istraživanje pračenja svetskog šampionata u fudbalu, istraživanje emisija koje se emituju subotom uveče na televiziji, gledanje nemačke i švedske televizije u Danskoj, učestvuje u međunarodnom istraživanju „Uloga porodice u dečjim emisijama” (analiza sadržaja dečjih emisija) i istraživanje video i omladina. Za razliku od istraživačkih službi pri radio-televizijskim organizacijama u razvijenijim zemljama sveta, u kojima više zaposlenih radi na istraživačkim poslovima (od desetak, pa do preko stotinu), u Norveškoj, iako spada u red visokorazvijenih zemalja, neposredno u „odeljenju” za istraživanje radi samo jedan stalno zaposlem istraživač, a za određena istraživanja angažuju se stručnjaci ili institucije sa strane, najčešće istraživači sa Univerziteta i inshtuta. O finans'ijskim problemima, predmetu istraživanja i istraživačima brine se Istraživački savet Poslednje veliko istraživanje obavljeno je 1980. godine, a sledeče se planira u 1983. godini. U međuvremenu rade se sekundarne analize podataka pomenutog istraživanja i studije određenih emisija. U NOS, Holandija za televiziju su rađena sledeća istraživanja: merenje gledanosti pojedimh stranih kanala, eksperimenti kojima se testiraju alternative za sadašnji sistem dnevnog istraživanja pračenosti programa, a koje će se primenjivati u periodu od 1984-90. godine. Umesto uobičajenog dairv sistema testira se primena elektronskog dnevnika i udaljenog kontrolnog sistema Za kvalitativna istraživanja sprovodi se sezonski telefonski panel nedeljnih programa. Rade se specijalni izveštaji: interesovanje za moskovsku televiziju, interesovanje za piratske TV stanice, uticaj kablovskog sistema koji je uvezao 13 stramh kanala (uzgred rečeno, interesovanje auditorija za strane TV stanice, kako kaže predstavnik GEAR iz Holandije, poraslo je dramatično) i studije sa teletekstom među hendikepiramm i ostalim auditorijem Za radio se obavlja svake godine kvantitativno istraživanje u trajanju od dve nedelje da bi se pokrio specijalni programski period (Holandski festival, Božić, Nova godina itd.) Sistem kvalitativnih istraživanja radi se intervjuisanjem slušalaca određenih emisija, ili kategonja programa, specijalnih grupa slušalaca itd
69