RTV Teorija i praksa
(19) iz kojih dolaze emisije i prijavljenih dela (30) pojavljuje, na prvi pogled neobjašnjiva nesrazmera Otvorena je mogućnost za individualno producentsko i autorsko prijavljivanje, što su ovoga puta iskoristili mahom engleski i američki stvaraoci. Što se tiče Jugoslavije, ove godine dogodilo se nešto sasvim nepredvidljivo. Odustali smo od takmičenja Posle više od dvadeset godina kontinuiranog učešća, jugoslovenska televizija nije imala emisiju na zvaničnom programu. Zašto? Pravi, ali nekompetentan odgovor dobili smo u stručnoj službi JRT. Nijedan od osam domačih TV studija u predviđenom roku nije prijavio nijednu emisiju, mada su propozicije festivala ostavljale širok vremenski raspon (od 1. oktobra 1982. do 1. februara 1984) iz koga se mogla izvući na malom ekranu premijerno prikazana drama, a što je prvi uslov za njeno učešče na međunarodnom takmičenju. Ili je urednicima ponestalo samopouzdanja, pa posle mnogih godina bezuspešnog učestvovanja više nemaju snage da se hvataju u koštac sa svim onim administrativnim, tehničkim i propagandnir: zahtevima koji zadovoljavaju tek donji prag pristojnog pojavljivanja u međunarodnoj selekciji ili je, možda, tačno, ono što smo nezvanično čuli - da se drame čuvajui za bolje festivale?! Za Plovdiv, „Zlatni Prag”, ~Prix Italia”? Nevolja je sa festivalima što se nikada unapred ne može znati koliko će biti uspešni, koliko dobri. Рге bi: se reklo da je u dramskim redakcijama zavladala takva letargija da se niko više ne oseča obaveznim da se bavi takvim detaljima. U birou za razmenu programa smatrajm da je njihovo da prodaju i kupuju emisije, a sa festivalirm ionako nemamo mnogo sreće... VELESILA Ne spadamo u televizijske velesile i na ovoj i drugim sličnim smotrama nikada nismo uspeli da se trajno probijemo među najbolje i najtraženije, ali je naše prisustvo bilo uvek zabeleženo. Ako nigde, ono bar u imaginarnom saldu koji vodimo sa svetom, u stalnim obračunima i opažanjima o našoj otvorenosti,
230