RTV Teorija i praksa
A.Š.: Da li smatrate da ste se dugo i teško probijali do uspeha? A.Đ.: Ne mislim da sam naročito uspeo. Ako bih posmatrao svoj televizijski put, bilo je to vrlo sporo penjanje, zatim naiiazi brzi hod sa nekoliko uspelih emisija koje su mi donele afirmaciju i nagrade. S obzirom da su to bile vrlo frekventne stvari, prijemčive za publiku, serije „Majstori”, „Vruč vetar”, „Otpisani”, „Samci” - bilo je nagrada na festivalima na Bledu i u Portorožu, Holivudu, koje laskaju čoveku, zbog kojih misli da če imati stimulansa. Na žalost, prerano dobijanje nagrada... A.Š.: Vi ste ih prerano dobijali? A.Đ.: Ja sam dosta dugo čekao, kao što sam dugo čekao i da vidim kako izgledaju strani filmski festivali. Onda se otišlo u drugu krajnost, pa sam stalno putovao. Nisu samo nagrade opasnost. Povoljne kritike, panegirici... Јег, posle toga dolazi neminovno udarac. Sačekaju vas. To je kao kada vas brzi voz udari, što kažu fudbaleri kada se dva igrača sudare, kao grom da vas pogodi. Tu se čovek na neki način proverava. Ako ume taj udarac na fini način da amortizuje, pa ga pretvori u neku svoju novu škoiu, saznanje o Ijudima, o sebi samom, ne grogira ga, ne napravi od njega bolesnika koji vidi u tome propast sveta i oseča da ga svi progone... A.Š.: Da li ste vi umeli da amortizujete? A.Đ.: Mislim da jesam, jer to sam doživeo prvo u pozorištu. Tamo sam sjajno krenuoJmao sam uspeha. ali, kada sam se vratio iz Pariza hteo sam da zablesnem pozorišni svet. Napravio sam adaptaciju Tolstojevog Živog leša. Na moju nesreću dođe u Niš na predstavu tada pozorišni kritičar „Politike” Milutin Čolič i iskomada je, Tada sam naučio da čovek mora da računa sa tim. Tako, kada su naišle kritike za televizijsku režiju, a Olga Božičkovič je umela da bude ponekad zaista svirepa, ja sam več bio spreman za udarce. Ona je znala samo za krajnost. Sada mi je već smešno kada se setim. Prvu seriju „Otpisani” je sasekla. Ali o sledečih trinaest kritike su biie drugačije. Nije bilo lako sa njorn Jedina nesreča loše kritike je u tome, ne zato što je sarn čovek pročita, nego što lošu kritiku svi pročitaju. Ja to
200