RTV Teorija i praksa
međunarodnim takmičenjima mi imamo najbolje mlade selekcije. Nekoliko godina kasnije, oni koje su naši kao kadeti tukli, to su super-sportisti, poznatih imena, a naši ostaju na nivou osrednjih. Isto to se događa sa našim velikim nadama posle Akademije. Koliko puta ste slušali: ~Od ovoga će biti...” Mnogi faktori utiču na to da mlad glumac nastavi da se razvija. Nije u pitanju samo okolina. Pitanje je i da li če da zagrize u bilo koji ozbiljan posao svih ovih kategorija i da ga prihvati reditelj koji če da razvije njegove sposobnosti. Ne treba se zavaravati, posle završene Akademije, oni su svesni toga, uglavnom, da ne znaju ništa Oni pojma nemaju kako če pred kameru. Jednostavno, tamo ih nisu učili. U pozorištu znaju neka pravila, ali sve o čemu su oni sanjarili sa svojim drugovima, o novom pozorištu, sve to posle pada u vodu i tek onda se rešacva njihova prava sudbina, Dobar deo krivice nosimo mi, reditelji, koji mladom glumcu damo ulogu u nekoj seriji koja je naročito opasna i on postaje poznata ličnost o kojoj ilustrovani časopisi pišu, donose fotografije i on misli da je uspeo! A on pojma nema o glumi. Mnogi glumci su odigrali više uloga u serijama, aii su nula u odnosu na pozorište. Oni ne znaju da govore na pozornici, misle
Iz navogodlšnje emisije, 1975.
207