RTV Teorija i praksa

potcenjivali jednog sjajnog reditelja koga ja obožavam, možda je on, čak moj reditelj broj jedan, iako u gamituri kritičara on ništa ne znači. To je Bili Vajlder. Njega nikada nečete nači u listama velikih kritičara, a la Munitič. A taj čovek je najsvestraniji reditelj na svetu jer je radio Propali izlet 1947, pa Apartamn, pa Neki to vole vruće, ali je režirao Stalag... i trilere, i komedije i socijalne stvari na nivou koji je u nekim filmovima, kao što je to Neki to vole vruče ili Apartman nedostižan, Sećate li se njegovog filma Bulevar Sumraka? A.Š.: Da, sa Glorijom Svanson i Vilijamom Holdenom. A.Đ.: Taj sam film možda gledao desetak puta i taj film je za mene odigrao presudnu ulogu. Tada sam se vezao za film, a gledao sam ga još daleke 1952, mislim. Pred kraj jenap;avio jedan loš film Fedoru i tu su ga dočekali. Übili su ga, mislim kritičari. Ne volim da se vezujem u umetnosti za autore koje svi smatraju izuzetnima, Ako se govori o literaturi svi kažu: Dostojevski, kada je reč o filmu, danas: Bergmana svi pominju. I ja volim Bergmana, ali ne sve, kao što ne volim ni sve što je radio Felini.

Sa snimanja filma "Kraljevski voz'/ 1980.

215