RTV Teorija i praksa

i proverene književne vrednosti, što televiziju stalno vraća u poziciju vremeplova. Nepristrasno posmatrajuči, bila je to selekcija kojoj se nije moglo mnogo zameriti, ali koja je više budila osečanje dosade i nesvrsishodnosti nego iritirajući impuls kod festivalske publike sastavljene od urednika upravo tih segmenata programa i novinara koji su stalno morali biti na oprezu kako ne bi propustili „опо pravo”. Ispostavilo se da su mnogi dolazeći na jubilami festival u Monte Karlu mislili i na još jednu važnu godišnjicu, na obeležavanje četiri decenije antifašističke pobede. Više drama sa jasnom antiratnom porukom, a sadržajem vezanim za prvi i drugi svetski rat, dalo je glavno obeležje takmičarskoj kategoriji. Pomenućemo samo neke: U logoru TV Zagreb, Džoni je krenuo u rat Čehoslovačke televizije, Đavolov ađutant ZDF, SR Nemačka, zatim Konferencija na jezeru Vanze ARD, Pozdrav s fronta... 1 11 Druga zastupljena tematska linija bila je bavljenje moralnim preispitivanjem čoveka u različitim istorijskim i društvenim periodima i pitanje verskog opredeljenja (Pismo nepoznate гепе, prvonagrađena drama, pa Ljubavnici sa jezera irske proizvodnje). Čini se da je festival u celini našao svoj odušak u još prošle godine naznačenom pokušaju da se kao žanr reafirmiše televizijska komedija. Tako se u programu steklo više ostvarenja sa komičnim referencama; švedska drama Novac čini čoveka, engleska Plava novčanica, španska Kako tata kaže, pa još jedna engleska Mladi posetioci. Naveliko reklamirana čehoslovačko-japanska koprodukdja neslavno je prošla. Putopisna drama Uspomene iz Slovačke nezvanično je proglašena najvećim festivalskim kičem. Koprodukcije su kao moguči izlaz iz produkcionih kriza i materijalnih teškoča veoma poželjne i rado viđene, ali je očigledno da se one u domenu dramskog programa još nisu vinule iznad duhovnih surogata. Pregled ponuđenih emisija iz Jugoslavije odštampan je na engleskom jeziku: The death of Carageorge TV

224