RTV Teorija i praksa
Zoran Jerković
RADIO - BUBANJ PLEMENA ILI UMETNIČKO DELO
Prix Italia 1984. „Umetničko delo se u načelu uvek moglo reprodukovati. Ono što su drugi stvorili, Ijudi su uvek mogli da podržavaju. Takvo kopiranje praktikovali su učenici prilikom vežbanja u umetnosti, majstori za širenje svojih dela, konačno i oni koji su bili pohlepni na dobit. Nasuprot tome, tehnička reprodukcija umetničkog dela jeste nešto novo, što se u istoriji probija u intervalima, u naletima koje deie veliki razmaci, ali sa sve večim intenzitetom.” l
1 Valtcr Bcnjamin, Eseji (Umctničko delo u veku svoje tehničke reprodukcije). „Nolit”, Beograd, 1974
Jesenji dani u Trstu u vreme održavanja XXXVI ~Prix Italia”. Festival je otpočeo 17. septembra, a lista učesnika je i ove godine bila impozantna: 36 zemalja iz celog sveta prezentiralo je 72 r'adio i 57 TV programa u sve tri takmičarske kategorije - dokumentarnoj, dramskoj, i muzičkoj. ~Prix Italia” je najstariji i jedan od najznačajnijih radio-televizijskih festivala u svetu. Prethodnik je, i može se slobodno reći i začetnik potonjih RTV festivala kao što su „Premio ondas” u Barseloni, ~Prix Futura” u Zapadnom Berlinu, TV festival u Montreu, festival u Monte Karlu itd. Septembra 1948. godine na Kapriju, na poziv tadašnjeg direktora italijanskog radija Salvina Sernezija i budučeg dugogodišnjeg Generalnog sekretara „Рпх Italia” Đan-Franka Zafranija, sastali su se predstavnici 14 radio-organizacija iz Austrije, Francuske, Vel. Britanije, Monaka, Holandije, Poljske, Portugalije,
236