RTV Teorija i praksa
Nagradu ~Prix Jtalia” osvojila je belgijska radio-drama Okviri svesti autbra Gi Lainena i Andreasa Pope. Ova radio-igra pripada „ciklusu četiri igre oko Ijudskog glasa”. Polazne osnove ovog radio-dela bila su specifična raspoloženja koja pripadaju Ijudskoj svesti (psihi) i deluju na nju. U tako sačinjenoj fikciji i realnosti spojeriim u čudnu mešavinu, pod uticajem muzike i zvuka nastao je kolaž u kome slušalac putuje od jednog do drugog ~'okvira svesti”. Jugoslovenski Radio u ovoj kategoriji predstavljala su dva dramska dela: Ispovest kriminalca Draga Jančara i Аlе§а Jana u produkciji Radio-Ljubljane, i Savske tablice Predraga Ristića i Bode Markoviča (muzički urednik Ivana Stefanović, ton-majstor Zoran Jerković) u produkciji Radio-Beograda. Ispovest kriminalca pokušaj je autora da proniknu u psihu kriminalca-übice i iznađu motive njegovih voljnih i nevoljnih reagovanja u momentu kad übija svoju žrtvu. Nasuprot ovoj kiasičnoj radio-drami, Savske tablice više su radio-igra, delo rađeno kao „drama postanja u osam slika”, i kako kaže autor teksta, arhitekt Predrag Ristič: „Savske tablice nemoguče je tumačiti...one su tako proste i nelogične... istovremeno su potpuno proizvoljno izmišljene, ali i stvaran istorijski događaj koji kroz istoriju prihvata najveći broj Ijudi i koji je 3000. godine pre Hrista apisan na glinenim tablicama nađenim u gradu Mari na fratu”. Obc naše radio-drame naišle su na veoma dobar prijem, a Savske tahlice izazvale su i najveće interesovanje, kao i brojne komentare o specifičnom načinu upotrebe muzike u izgrađivanju dramske tenzije ove radio-igre. U kategoriji radio-dokumentarnih programa takmičilo se 18 zemalja (ovo je bila najobimnija kategorija - 31 emisijaj. Dokumentarna radio-drama nudi radijskim stvaraocima najviše mogućnosti za radiofonsko osmišljavanje ovakvih dcla i, s obzirom da uglavnom obrađuje teme iz savremenog života, veoma je popularna. Od preslušanih emisija, kvalitetom su se najviše izdvojile Džordž Oruel - radio-biografija, Venci na ratničkom
239