RTV Teorija i praksa

stanovništva sprovedenom 1981. godine. Srbi, Hrvati, Cmogorci i Muslimaiti za jedan procenat više prate program od vojvođanskog proseka, a Mađari za jedan .procenat manje. Isti pokazatelj je manji i kada su u pitanju Slovaci i Rusini dok je najmanji kod Rumuna i iznosi 53% mogućeg auditorija rumunske nacionalnosti. Kako većina Rumuna živi u naseljima seoskog tipa, smatramo da do manjeg kontakta sa programom televizije može da dođe usled obavljanja poljoprivrednih poslova, pošto se istraživanja sprovode u proleće i jesen kada su pojedini poljoprivređni radovi u toku. S druge strane program Televizije Novi Sad može da prati svega 40% Rumuna koji žive u Vojvodini, te i nedostatak programa na maternjem jeziku može da utiče па praćenost programa. Najveći procenat gledalaca u odnosu na mogući auditorij nalazi se među Jugoslovenima (73% mogućeg auditorija koji se izjašnjava kao Jugosloven u toku dana prati programe televizije). Brojnost auditorija zavisi od dana u nedelji. Nedeljom program prati 73% mogućeg auditorija. Najviše gledalaca je među Jugoslovenima (76%) i Srbima, Hrvatima, Crnogorcima i Muslimanima (75%). U subotu je veličina auditorija nešto manja (67%), najvišeje gledalaca među Jugoslovenima (78%) i Mađarima (76%). Ostalih dana broj gledalacaje oko 60% od mogućeg auditorijaponedeljkom i utorkom, do 69% sredom kada je па programu sport i petkom kada su na programu serija i film. Na brojnost auditorija takođe utiče doba godine kada se istraživanje sprovodi, kao i vremenske prilike u nedelji u vreme istraživanja. Ako posmatramo zanimanje gledalaca primećujemo da najviše kontakta sa programima televizije ima rukovodeće osoblje, stručnjaci i umetnici (79%). Na istom nivou praćenja programa su i upravni i administrativni radnici i osoblje zaštite, penzioneri i učenid. Program u nižem procentu od ostalih prate poljoprivredni i njima srodni raclnici (59%) i domaćice (60,5%). Poljoprivrednici program u najvećem procentu prate sredom (7t%) i subotom. Ućenici program naiviše gledaju nedeljom (88%), a stručnjaci, rukovodeće osoblje i umetnici ponedeljkom (87%). Primećujemo da manje od ostalih televiziju gledaju delovi auditorija čija zanimanja zahtevaju ranije ustajanje ili rad po smenama (poljoprivređni radnici, industrijski rađnici i radnici u trgovini i uslugama i domaćice, od kojih većina živi u seoskim domaćinstvima). No i te kategorije u većem procentu od prosečnog prate program kada se emituje nešto što ih interesuje, na primer sport

147