RTV Teorija i praksa

Р. PLAVSIC MEDIJ KAO UCESNIK A NE SAMO POSREDNIK KONTAKTA Demokratizacija medija je pojam koji se u ovom našem razgovoru verovatno s pravom pominje u više navrata. Ono što se događa i što je proisteklo i odakle se krenulo u tzv. demokratizaciju medija, između ostalog i kroz kontakt, videli smo šta sve to znači, čini mi se da je sa izvesnog aspekta ukinulo baš demokratizaaiu samog međija Za mene demokratizacija medija, između ostalog, je i to da i sam medij ima svoj stav, a ne da se zaklanja iza drugih i da on nekom neutralnom tehnikom i tehnologijom otvara pomoćan ventil nekih, da opet kažem, površnih ili ~nadohvat“ stavova koji su često provocirani određenom situacijom. Demokratizacija medija je njegova šansa i mogućnost da i medij, sa svim onim što on nosi, ima svoj stav i da bude ravnopravni učesnik u kontakt-programu. A. DENDA Složio bih se delimično sa kvalifrkacijom dajedobarpolitički kič i za kontakt-program koji se bavi političkim temama. Međutim, ne bih se složio u potpunosti da je kontakt-program sa političkom temom mogućnost za neku posebnu i naročitu manipulaciju. To sve zavisi od cilja jedne takve emisije. Pre bih se složio sa drugaricom Lučić o poštenim kontakt-programima, gde televizija nije u funkciji, podsetio bih tu na onu priču, o carevom novom odelu, da nije u funkciji aplaudiranja i priče da je carevo novo odelo lepo, nego i u funkciji onih mršljenja koia kažu da car, uostalom, i nema odelo. Hoću da kažem da jc jedan od subjekata demokratizacije odnosa u društvu i televizija kao snažan medij, i ona tu svoju funkcjju treba đa izvršava tako kako je izvršava. Ne možemo mi nepostojanje demokratičnosti u društvu da supstituišemo televizijskim kontakt-programom, niko i nema nameru to đa kaže, niti da radi, Ali, da televizija, koristeći svoje medijske mogućnosti može da uputi, da usmeri svakog onog ko se zanima pojedinim pitanjima iz domena politike, odnosno da ga informiše o tome šta se dešava- mislim da može i da treba to da radi.

34