RTV Teorija i praksa

RADIO-NAJAVA NOV NOVINARSKI ŽANR

(razlozi pro et contra)

Dugogodišnji novinar, voditelj i urednik informativnih emisija Radio-Beograda Dragoslav Lompar objavioje u prošlom broju našeg časopisa (str. 79 - 98) opsežan članak o radio-najavi. Tekst je višestruko zanimljiv i uvereni smo da će privući pažnju čitalaca isto kao što je izazvao i diskusiju za okruglim stolom radio-poslenika Nedelja radija ’B5 u Ohridu. Tom prilikom prviput je objavljen, uz tonske primere koji se takode nalaze i u časopisu. Pojava ovog teksta D. Lompara zaslužujepažnju iz više razloga. Stručna literatura o radio-novinarstvu kod nas skromnog je obima i svaki novi prilog privlači razumljivu radoznalost. U ovom slučaju imamo posla sa veoma iskusnim praktičarom, autorom ipredavačem na Jugoslovenskom institutu za novinarstvo čiji je rad ovakve vrste, svakako, plod dugotrajnog ispitivanja velikog iskustva. Übeden da najava na radiju ima funkciju informisanja, komentara, vrednovanja i animiranja publike, Lompar je označava kao samostalnu novinarsku vrstu mini-tipa. Ne ulazeći u ovom trenutku u ocenu kvaliteta argumenata u prilog ove teze, stručne terminologije i klasijikacija koje se koriste, verujemo da će tekst izazvati i reakcije radio-praktičara. Istovremeno redakcija je dobila tekst Bruna Silvičevića, urednika i voditelja informativnih emisiju u Radio-Splitu koji iznosi svoj odnos prema ovoj temi posle deselogodišnjeg iskustva u pisanju najava radijskih priloga.

39

RADIO