RTV Teorija i praksa
najvećem broju slučajeva posežu za ukupnim muzičkim fondom koji im stoji na raspolaganju. Cinjenica je da muzički fond domaće proizvodnje nije dovoljan, osim naravno, kada је u pitanju specijalno pisana muzika. Dodajmo tome i hroničnu nestašicu uspešnih i dobrih domačih instrumentalnih kompozicija, kojih inače ima veoma malo i na našim programima. Potreba za ovom vrstom muzike je ogromna. Uloga mojih kolega, muzičara, u EPP svodi se između ostalog i na to da upornim i doslednim pra eniem celokupnei muzičke produkcije, domaće i strane, odaberu ono što če određenoj poruci najbolje pristajati. Ukazao bih na ovom mestu na potrebu žanrovskih proširenja, Premalo se koristi tzv, klasična muzika u čijim fondovima postoji bezbroj dela koja bi korišćenjem, naravno kada je to u skladu sa EP porukom, sigurno razbila sada donekle klišetiran pristup u izboru gotovo isključivo savremene muzike. Kao dokaz navedenom neka posluži najsvežiji slučaj sa filmom Amadeus Miloša Formana. Iz prodavnica gramofonskih ploča, preko noći su (bar u Beogradu) nestale sve ploče sa Mocartovom muzikom. Iz knjižara su na isti način pokupovane sve knjige u kojima se piše o ovom kompozitoru Nije li to dokaz da se u našoj sredini stvari ipak kreću. U konkretnom slučaju, u pravcu koji se samo poželeti može. Koliko če vremena proći i da li će se uopšte iko setiti da iskoristi ovu glad za Mocartovom muzikom? Nesumnjivo najbolji rezultati se, ipak u ovoj vrsti posla postižu muzikom za ođređene spotove specijalno pisanom Na tom planu, može se slobodno reći, ima nekoliko zaista vrhunskih ostvarenja. U najvećem broju slučajeva radi se o reklamnim porukama slovenačkih preduzeća. NEKA 7APAŽANIA O EPP STRANIH TELEVIZIJA Ako se analiziraju EPP poruke televizija SAD i Velike Britanije, može se konstatovati da u pogledu korišćenja muzike, grubo govoreći, postoje dva načina; a) muzika je za ove poruke specijalno pisana, ili b) spot se emituje bez muzike.
214