RTV Teorija i praksa

studenata primala ga je preko televizije, druga preko radija, treća u direktnom kontaktu sa predavačem, a četvrta ga je sama pročitala. Osim u poslednjem slučaju, isti predavač je obavio predavanje na radiju, televiziji i neposredno. Pokazalo se da studenti postižu najbolje rezultate u televizijski posredovanom obaveštenju. Eksperiment je ponovljen sa drugim grupama studenata, a medijima je data šansa da maksimalno iskoriste svoje mogućnosti Tako u slučaju radija, predavanje je bilo dopunjeno mnoštvom slušnih, a kod televi/ije likovnih deistava Rezultat je bio iznenađujući. Radio je izbio u prvi plan' Objašnjenje ovog eksperimenta dato je kasnije. Radio je, kako kaže Makluan „vruće opštilo” i kada se podigne na veći stepen delovanja učinak mu je veči. Radio služi kao pozadinski zvuk ili kontrola razine buke, dok televizija angažuje u potpunosti i sa njom se mora biti u toku. U rezultatima ovog eksperimenta leži i delimičan odgovor na pitanje zbog čega jedna reklamna poruka može biti uspešna na radiju, a da na televiziji izazovm suprotan efekat. Iz navedenog, naravno, ne treba izvući zaključak da je radio u odnosu na televiziju u nekoj prednosti, kada se radi, u ovom slučaju konkretno, o plasmanu reklamne poruke. Reč je o tome da svaki medij mord koristiti maksimalno svoje mogućnosti na najbolji mogući način, i da automatski i eklektičan pristup daje slabije rezuitate. ZAKLJU ČCI Muzika kao sastavni deo EPP radija i televizije, postaje sve više njen integralni deo, a sve manje veštački nakalemljen popunjivač praznog prostora. Neophodan je konstantan kreativan pristup i istraživanje, Ponovo ističem, s obzirom da ovom skupu prisustvuje velik broj predstavnika udruženog rada, da se maksimalno koristi mogučnost pisanja specijalne muzike za EPP. Uz izbor pravih autora, izvođača i uz maksimalno angažovanje

216