RTV Teorija i praksa

prognozu •temelji na percepciji, sa instinktivnim, koje dijagnozu temelji na iskustvu. Konačno, prema tome, potrebna nam je: - tehnička strategija, da bismo naučili kako da razumemo (ne obavezno i kako da kontrolišemo) ekonomski imperijalizam i ideološki imperijalizam, dok istovremeno pokušavamo da razvijemo jednu politiku koja će pomiriti moć masovnih medija s potrebama manjinskih kultura. Mnoge od naših pretpostavki su pretpostavke srednje klase, pretpostavke sredine puta, prosto zato što su zasnovane na činjenici o kompromisu koji traži srednji put. Ali integracija poriče taj srednji put - ona zahteva da se dva koncepta sudaraju dok se ne pomešaju, upijajući jedan drugog, a da se pri tom ne poremete vitalni centri koje svaki od njih nudi. Rošak (Roszak) defmiše kontrakulturu kao kulturu tako radikalno otcepljenu od glavnog toka ргосепа našeg društva da ona jedva liči mnogima na kulturu uopšte, već uzima zastrašujući vid varvarske nasrtljivosti. Moramo imati na umu da su oblici kulture koje prenose moderne telekomunikacije često uzimani na isti način. Još jednom se čini da je lako, ali savršeno neophodno, podvući potrebu da tehnika i koncept budu razmatrani kao jedno, da svi različiti strateški elementi budu posmatrani u svojim raznovrsnim, zamršenim i intimnim odnosima, ako želimo da shvatimo situaciju koja u ovom času ne samo da izgleda kao nešto potpuno neshvatljivo već, isto tako, preti da takva i ostane. Kao što je rekao Gramši: svako, konačno, pored njene ili njegove profesionalne aktivnosti. nosi nekakav oblik intelektualne aktivnosti - to jest jeste .Jilozof’, umetnik, poseduje ukus, učestvuje u posebnom konceptu sveta, ima svestan pravac moralnog ponašanja, i tako doprinosi da se održi jedna koncepcija sveta ili da se on prepravi, da se u stvarnost uvedu novi načini razmišljanja. To, za mene, sumira lokalnu, privatnu, svakodnevnu suštinu kulture i, istovremeno, javni, globalni, tradicionalni tok događaja. To ustanovljuje odnos između činjenica koje pune naslovne strane naših novina, i mišljenja i

102