RTV Teorija i praksa

programskim službama udesetostručiti brigu i sredstva za kadrove. Shvatili smo da se mora ogromno ulagati da bismo dobili dobre saradnike. Svi mi na televiziji imamo problem ličnih dohodaka, pa su i stipendije male, nije bilo interesovanja tako da su nam inženjeri odlazili. U tehnici su problemi najozbiljniji. Došli smo do toga da sa ponudom moramo postati interesantni da bi inženjeri posle studija došli kod nas. A. Š.; Kakvi su ohlici saradnje sa sličnim redakcijama u okviru JRT? T. T.: Više puta smo konstatovali na skupovima JRT da sve ono što se dogodilo u razjedinjenosti zemlje u poslednjim godinama, da je televizija potpuno izuzeta iz toga. Ne mislimo da smo uradili sve što se moglo uraditi u mediju, ali saradnja je sistematska i nikada nije bila prekinuta, Šanse jugoslovenskog gledaoca da se upozna sa stvaralaštvom raznih sredina postoje, јег svi igrani programi se u svim centrima emituju. Televizija igra u tom pogledu značajnu ulogu. Mi smo, izgleda, navikli da govorimo i na televiziji samo kritički. To je u redu i nemam ništa protiv, ali dobro je podsetiti s vremena na vreme i da neke stvari idu kako treba. Premalo je informacija o kulturnom životu. Razgovarali smo o tome kako bi i to trebalo pomaknuti malo napred, pa je dogovoreno da Televizija Beograd preuzima bar dve emisije godišnje koje bi informisale gledaoce o kulturnim događajima u Sloveniji, isto tako i iz Škoplja, Ali, kada bismo više koristili Dnevnik, postigli bismo mnogo, јег vest je interesantna samo tada kada se događa. A. Š.: Da li bi bilo dobro raditi na zajedničkim projektima ili su tu mogučnosti iscrpljene? T. T.: Postoji niz problema umetničke prirode. Televizija je startovala sa umetničkim programom pre tridesetak godina i drugih iskustava nije bilo. Tokom vremena televizija se kod nas strukturisala kao i sve televizije na svetu tako da su i srazmere programa slične: 30% informativnog, 40% rekreativnog, između toga su EPP emisije, tako da se prostor za umetnički program sve više sužava. Tim stukturisanjem su se i sredstva smanjivala. Igrani programi su danas enormno skupi, a sve skuplji postaju i oni muzički. Tako saradnja u produkciji, opet - kao svuda u svetu - postaje nezaobilazna. Inicijativa na Programskom odboru jugoslovenskih studija je data, tako da će saradnje u

203