RTV Teorija i praksa

ekonomski poredak koji će, kako smatra, imati pet etapa: 1) poboljšanje uslova prodaje roba koje se izvoze u zemlje Trećeg sveta; 2) porast nezavisnosti Trećeg sveta od stranog kapitala; 3) intenzifikacija uzajamnih trgovinskih odnosa zemalja Trečeg sveta; 4) postepen izlazak zemalja Trećeg sveta na investiciona tržišta razvijenih zemalja; 5) porast uticaja u raznim svetskim ekonomskim organizacijama. Drugi deo časopisa „Materijali proučavanja” donosi članak Stanislava Jendžejevskog (Stanislaw ]§drzejewski) „Informativno-publicistička uloga lokalnih radio-stanica u Poljskoj”. Sam autor smatra da su ispitivanja koja su ovde vršena „fragmentarna” i samo mogu da budu „signal izvesnih pojava koje bi zahtevale verifikaciju”. Ove analize omogučuju da se zaključi sledeče: informativno-publicističke radio-emisije služe uglavnom za to da se javnost određenog regiona navede na određen način ponašanja (propagandno-politička funkcija). Društveno-ekonomska i vaspitna funkcija su manje jasne i slabije, a najslabija je integralna funkcija. Lokalne radio-stanice imaju veoma ograničen uticaj na poglede, odluke I ponašanja svojih slušalaca, između ostalog i zato što ponavljaju program politike centralne radio-difuzije U odeljku „Razmena mišljenja i iskustava” objavljen je članak Ježija Olendskog (Jerzy „Problemi masovnog komuniciranja u zemljama u razvoju”. Autor daje najpre kratak pregled razvoja sredstava masovne komunikacije u zemljama u razvoju i govori o njihovoj rasprostranjenosti. Ona su dostupna uglavnom gradskom stanovništvu, dok u selima glavnu ulogu ima radio. Sedamdesetih godina poraslo je interesovanje za televiziju. Međutim, u slabo razvijenim zemljama cena televizijskog prijemnika

233