RTV Teorija i praksa

bave radio-dramaturgijom i, uopšte, stvaranjem radio-programa. Zvonimir Bajsić u tom delu otkriva neke ođ tajni poetike radio-dramaturgije, ali i ukazuje ne neke osobenosti radija kao specifičnog masovnog medija. U nizu manje ili više povezanih slika, nekad duhovito i sa finom ironijom, nekad i sa pitanjem ima li smisla uopšte delovati na radiju koji neprestano teži inovacijama, ne bi li uspeo da okupi što veči broj slušalaca autor, očigledno inspirisan mnogim događajima iz vlastitog iskustva stečenog u Radio-Zagrebu, uspeo je stvoriti radiofonsko delo o radiju. koje prvenstveno može zanimati zaljubljenike tog medija, željne da se upoznaju sa licima s one strane mikrofona, čije glasove čuju iz zvučnika svojih radio-prijemnika i takođe, sve koji su imali prilike da se umetnički ogledaju u studijima radija i koriste njegova izražajna svojstva. Pri tom, Bajsić, kao čovek svog vremena, ne beži ni od slikanja zbivanja u savremenom podeljenom svetu opterečenom brojnim propagandnim porukama, postavljajuči pitanje - čemu svi napori pojedinih umetnika, budući da se često njihova stvaralaštva koriste nezavisno od njihove volje? Zvonimir Bajsič je i režirao svoje delo koje se može označiti i kao ogled o radio-dramaturgiji. On je okupio odabranu ekipu, zagrebačke glumce, i to one koji se i inače često pojavljuju pred mirkofonom i ostvario korektnu emisiju u kojoj su ponekad smetala preterana karikiranja stranih govornih idioma pomešanih sa našim. Jedan poduhvat koji ima svoje korene u pirandelovskim postupcima vezanim za teatar i koji je slušaocima omogućio da privire u radio - sa druge strane. DOBRODOŠLICA JEDNOM DIREKTNOM PRENOSU Treči programi radio-stanica Beograda, Zagreba, Sarajeva i Skoplja, kao i Radio-Novi Sad, posredstvom Radio-Zagreba nedavno 2 su prenosili koncert Orkestra

2 Treći programi Radio-Beograda, Radio-Zagreba, Radio-Sarajeva, Rađio-Skoplja i Radio-Novi Sad, 31.1 1987, u 20.00 (snimak reprodukovan iz beogradskog studija).

46