RTV Teorija i praksa

RADIO—LUKSEMBURG U DEFANZIVI

DVA SATA I DVADESET MINUTA Jirgen Pfiferling iz Odeljenja 7a medijski marketing ?ajednice radio i TV propagande (ARW) analizirao je kretanja u radio-propagandi. On predviđa 7a 1988. godinu borbu 7a svaku marku utrošenu na reklamu. Prema njegovoj progno7.i članice ?ajednice radio-difuznih ustanova Savezne Republike Nemačke (ARD) imaju dobre izglede u ovom oštrom nadmetanju koje je počelo novembra 1987. S druge strane, za propagandiste Radio-televizije Luksemburg (RTL) dolaze loši dani. Osam od deset odraslih sluša radio dva sata i dvadeset minuta dnevno. Nedavne analize su da je još početkom osamdesetih godina bila dostignuta granica do koje može da raste slušanost radija, bar ?a sada. Otvaranjem novih radio-stanica B 3, HR 3, SWF 3 i SDR 3 tokom sedamdesetih godina konačno su pridobijeni svi potencijalni slušaoci i ovaj je medij podignut na sadašnji visok nivo slušanosti'u južnom delu Nemačke. Zato je tu prodor novih privatnih radio-stanica bio mnogo teži nego u severnom delu zemlje gde su postojale samo tri stanice Severnonemačkog radija (NDR), ?načajan faktor ?a razvoj radio-propagande je međunarodna koordinacija tehničkih uređaja za slanje i prijem programa. Tako je i ARD morao da shvati da

42