RTV Teorija i praksa

- Моје shvatanje čuda ne sme da izlazi iz okvira zakona prirode, koje smatramo očiglednim - fizičar ističe postulat. Nauka počinje s tim što utvrđuje granice već osvojenog i onoga što je s njene tačke gledišta, sasvim neprihvatljivo. - Ali čovek ne može da živi bez tajanstvenog - zamera oponent. - I mada mi se vaš fizički kosmos veoma sviđa, sviđa mi se upravo zbog svoje strogosti - svet koji ja, kao pesnik stvaram, slobodniji je. Čini mi se da intuicija umetnika ponekad može biti plodotvorna iza nauku. - Dug naučnika je da ra-dvoji poetične dosetke od neosporno doka.'anih činjenica - A /аг je malo primera kada se pogrešna teorija heuristički pdka/ala kao korisna? Na primer astrologija, Ideja o tome da smo mi deo kosmosa Svaki učesnik u diskusiji pola/i od istine Ali su ra/ličite tačke gledišta, a istina je jedna. Kakvu korist može da i/vuče televi/ijski gledalac i/ sličnih diskusija na ekranu? Ako ti imaš jabuku i ako ja imam jabuku, pa ra/menimo ove jabuke, svako će imati po jabuku Ali, ako ja imam ideju i ti imaš ideju i ra/menimo ove ideje, svako će imati po dve ideje Ovo osnovno mišljenje se može potpuno primeniti na mnoge televi/ijske diskusije. Treba misliti da njihov smisao nije u tome da pred kamerama jedan oponent preobrati drugog i da zajedno dođu do istog mišljenja (to se često događa u nauci). Televi/ijska diskusija je dramati/ovano uvođenje u suštinu problema, mogućnost da se gledalac upo/na sa suprotnim argumetnima II dobro vođenoj diskusiji /а gledaoca nema nerešenog re/ultata, Okrugli sto je, naravno, poseban oblik ra/govora sa svojim pravilima igre Ali, da li uvek umemo da se ponašamo /а takvim „stolom”, da li poštujemo pravila? Da li smo, na primer, sposobni da i/ložimo argumente protivnika isto tako uverljivo kako on to sam čini i tek tada da pređemo na svoje primedbe? Umetnost diskusije je posebna umetnost Ponekad je oponent /aokupljen ne samo time da i on bude u pravu,

50