RTV Teorija i praksa

3. Komercijalizacija je jedan od razvojnih pravaca radija. Kakve su pozitivne i negativne posledice ovakve tendencije za stvaraoce {profil novinara, vodirelja) i primalaca radijskih poruka? Da li komercijalizacija vodi u stereotipnost i duhovnu jednostranost? 4. Razvoj radijskih programa između specijalizacije, đecentraiizacije i globalizacije. U kojoj meri programi za opšteg slušaoca (obično prvi programi radio-stanica) zadovoljavaju potrebe i interese različitih kategorija slušalaca i kakva je njihovaperspektiva? Iskustva i perspektive programa koji su usmereni ka posebnim kategorijama slušalaca. Koje su te kategorije? Razvoj radijskih programa trazi i različite profile novinara i različite oblike radijskih poruka. Kakva su iskustva ? 5. U sadašnjem trenutku u prvom planu je informativno-politička funkcija radija. Da li zanemarivanje ostalih funkcija radija i neshvatanje radija kao celovitog kulturnog fenomena može negativno uticati na njegov razvoj kao medija i na njegovpoložaj kao kulturne institucije u društvu u širem značenju te reči? 6. Nacionalni, transnacionalni ili internacionalni radio. Društvene, političke i tehničke dimenzije. 7. Radio kao najznačajniji medij umetnosti zvuka. Koji su novi oblici ove umetnosti i u kojoj meri se zadižavaju tradicionalne forme? Kakva su iskuslva jugoslovenskih radio-stanica ? 8. Tehničke pretpostavke, mogućnosti i prepreke razvitka radija: - Kompjuterizacija i promene u proizvodnji radijskih programa - Digitalizacija produkcije, reprodukcije i prenosa radijskih signala - Perspektive satelitskog radija - Sistemi za dodatni prenos podataka putem radija (sistcm RDS)

6