RTV Teorija i praksa

Branka Otašević

NAŠA TELEVIZIJA NA PRAGU DEVEDESETIH

Izazovi profesionalizma i konkurencije Na televiziji godine počinju raspevano i optimistički, šarenim spektaklima za gledalačko dobro raspoloženje. Novogodišnji program za 1989. godinu više no ikad poveo se za politikom, u satiričnom i parodijskom tonu, priznajući da je politika dominauta u aktuelnoj svakodnevici i nagoveštavajući da će se tako i nastaviti. Na polovini godine potvrđuje se da od te istine niko, pa ni televizija, nije mogao da pobegne. Otud su za prvo polugodište televizijske 1989. godine, koje se upravo navršava, najkarakterističnija zbivanja u uskoj vezi s političkim prilikama i odlukama. Kao i jugoslovenskoj ekonomiji, i jugoslovenskoj televiziji sada je neophodno rasterećenje od snažnih političkih uticaja. Razmah medija i puuo delovanje medijskih zakonitosti (analogno ekonomiji) ne ograničava samo postojeća zakonska regulativa već prevelika agilnost političkog faktora pri direktnom mešanju u pitanja struke i zavisnost od odnosa snaga na političkoj sceni. Kao i u ekonomiji, i u sferi medija medunarodna situacija i trendovi koriste se više kao primcr pogodan za poknšaje zasnivanja sopstvene teorije i poštapalica u načelnim raspravama nego kao konkretno iskustvo za nglcd i putokaz za delovanje u praksi. No strana pamet, kao i u drugim oblastima, nije od neposredne koristi jer je i naš televizijski sistem po svom ustrojstvu „nešto izmcdu" - i

91

TELEVIZIJA