RTV Teorija i praksa

Pre nego što pokušamo da razjasnimo ovo pitanje moramo da pomenemo još jedan dodatni faktor razmenu programa i globalno audiovizuelno tržište. U toj oblasti sve do sada morali smo da razmišljamo o formatu programskog obezbeđenja, skaniranju i kolor sistemima i ukupnom tehničkom kvalitetu proizvoda pretpostavljajući, naravno, da se njegov umetnički ili aktuelni sadržaj ne dovodi u pitanje (nikada nisam sreo producenta koji je ikada izrazio neku sumnju u kvalitet svojih produkata). Pokazalo se da je pitanje formata rešivo umerenim nivoom složenosti i troškova. Tržišne snage su stavile neke formate u dominantan položaj, i u isto vreme, velik broj proizvođača opreme u celom svetu je spremno i raspoloženo da obezbedi prenos po plativim troškovima. Čitav tehnički kvalitet se može lako održavati ako bi se obezbedile adekvatne operacione procedure i ako bi se čovek opremio najvrhunskijim hardverom u ovom trenutku. Međutim, uprkos svih tehnoloških poboljšanja, konverzija između različitih televizijskih standarda ostaje slaba tačka. PAL dekodovanje je daleko od željene potpune transparencije, posledice kretanja koje rezultiraju iz promene brzine slike sada primećuju čak i prosečni televizijski gledaoci. Sa umnožavanjem formata signala - digitalne ili analogne komponente, HDTV, sa različitim standardima razlaganja i veličinama slike, problem razmene programa postaje još oštriji. Pošto, kao i uvek, sađržaj programa određuje njegovu kupovinu, pravljenje i emitovanje takvog programa postaće najveći izvor nevolja i troškova. Pokušao sam da ocrtam obrise lavirinta u koji smo bili primorani da uđemo. Mi samo znamo da bi negde mogao đa postoji neki izlaz ispred nas i da, izlaz ili ne-izlaz, nikome nije dozvoljeno da stoji mirno na istom mestu. Čini se da postoji skriveni mehanizam zamke. Ako odbijete da se pokrenete on se otvara pod vašim nogama i vi zauvek napuštate difuzersku binu.

32