RTV Teorija i praksa

U obimnoj građi o Šekspiru, koja je na svim meridijanima iz decenije u decenrfu sve bogatija i produbljenija, Vesna Jezerkić nije (brzopleto i nesmotreno, kako se to u sličnim slučajevima često čini) težila tome da ukaže na tušta i tma podataka i svedočanstava o Šekspiru i da hrpu tih činjenica prilagodi radio-dramskom kazivanju. Naprotiv. Ona je kroz kratku, toplu priču o jedinom, rano preminulom Šekspirovom sinu Hamnetu, 1 o Stratfordu i Londonu Šekspirovog doba i pomno odabranim odlomcima nekih njegovih dela upozorila na dramaturško pravilo od presudne važnosti: vrline iole übedljivog dramskog oblika u njegovoj su sažetosti i jezgrovitošti. Reditelj Nađa Janjetović, ekipa beogradskih glumaca, muzički saradnik Predrag Stamenković i ton-majstor Petar Marić znali su i umeli radiofonski da protumače viđenje Sekspirovogsveta Vesne Jezerkić i njeno molitveno poniranje u osećanja i misaonost Šekspirovih stihova; Naši su igrači duhovi bili i iščezli su sad и nevidljiv vazduh ko nesuštastveno tkivo te vizije. Tako će i kule, i svečani hramovi, i sama lopta zemljina i sve na njoj nestati ko ova iščezla, nestvarna povorka. I neče za sobom nikakav ostaviti trag. Mi smo građa od koje se prave snovi i naš mali život nam je snom zaokružen. ZORANOV GLAS Ko zna koliko je nas minulih dana odbolovalo u duši petogodišnjicu prerane smrti dramskog umetnika Zorana Radmilovića. Neumoljivo vreme ocrtalo je već pet svojih godišnjih krugova od kako nema nenadmašnog Kralja Ibija i Radovana Trećeg. Nema ga na pozornici, na televiziji, a nema ga ni u programima radija. Istini za volju, kao što je svojevremeno, neposredno pošto je Radmilović preminuo, Dramski program Radio Beograda iz dana u dan emitovao Glumačka ostvarenja Zorana Radmilovića, nešto slično moglo se učiniti i nedavno. Tako bi se najdostojnije

l Šekspirov sin zvao se Hamnet, a ne Hamlet!

14