RTV Teorija i praksa

igraniprogram na oba kanala a to je, kao što ćemo kasnije navesti, i najgledaniji deo programa uz redovne informativne emisije. Zastupljenost obrazovno-vaspitnog, muzičkog i dečjeg programa svakako nije dovoljna, a količina sportskog programa zavisna je od velikih međunarodnih sportskih takmičenja. Analiza zastupljenosti inostrane proizvodnje u pojedinim vrstama (žanrovima) programa pokazuje velike raspone i po centrima, ali i unutar istog centra, i otvara problem domaće produkcije u nekim žanrovima - pre svega u igranom programu. Procentualna zastupljenost inostrane proizvodnje u programu Televizije Beograd bila je sledeća:

Као što se vidi, u nekim žanrovima inostrani program je zastupljen svega sa 10% a u drugim sa gotovo 90% i tu bi trebalo ozbiljno započeti dalju analizu koja izlazi iz okvira ovog saopštenja. Uočavajući ovaj problem nesrazmerno velike prisutnosti tzv. TV fikcije iz svega nekoliko zemalja na programima drugih, pre svega nerazvijenih i zemalja u razvoju, Unesko je proteklih godina podstakao niz istraživanja i savetovanja u cilju podsticanja a zatim i neposrednog pomaganja endogene proizvodnje TV fikcije. Centar RTB za istraživanje programa i auditorijuma bio je uključen u ovaj međunarodni projekat objavljujući i studiju na srpskohrvatskom i engleskom jeziku o razmeni televizijske fikcije. 3

3 „Тће Flow of Teievision Fiction - Television Fiction on the Programme of TV Belgrade”, Edition - Reports and Studies, No 1, Мау 1987, pp 103, odnosno „Razmena televizijske fikcije Televizijska fikcija na programu Televizije Beograd”, grupa autora, Izveštaji i studije, br. 1, septembar 1987, str. 72, urednik izdanja Slobodan Canič.

31

PRVI PROGRAM % DRUGI PROGRAM % 1987. 1988. 1987. 1988. Igrani 84 89 67 71 Sportski 28 53 28 50 Obrazovno-vaspitni 11 20 17 38 Dečji 26 27 43 36 Muzički 15 17 10 15 Zabavni 36 13 17 12