RTV Teorija i praksa
i na različite oblike takvog tumačenja, pored pokušaja da se istovremeno definišu sociološki, psihološki ili politički aspekti. Dakle, složenost problema je očigledna. Međutim, osečaj da se medijsko vreme i njegove složene komponente menjaju čak i pre nego što postanu jasne bilo sa estetskog ili tehnološkog stanovišta, stvara određene poteškoće u bilo kakvom pokušaju da se bar donekle odrede i zaokruženo definišu osnovni kriteriji u njihovom razumevanju. Može se, naime, čak reći da je medijsko vreme - a time i sva iskušenja raedijskog vremena - u stvari dramatično vreme neverovatne gustine i intenziteta medijskih .proizvoda", kao i neposrednog uticaja koji ti proizvodi vrše nalazeći se u opticaju kroz svakodnevicu. Snaga televizijskog medija, na primer, gotovo da nikada do sada nije došla do takvog izražaja kao u događanjima u Rumuniji. U vreme prevratničkih zbivanja televizija je bila ne samo poligon društvenog i političkog sloma, posrednik između kolektivne i pojedinačne sudbine, već direktan učesnik procesa kojim se prelomilo jedno zamagljeno poglavlje čitave Rumunije. Otuda nije ni čudno što jeprevrat u ovoj zemlji nazvan .televizijskom revolucijom". Ali, to je samo jedan od niza primera na kojima se može pokazati u kojoj i kakvoj meri iskušenja medijskog vremena - što ne podrazumeva samo televiziju - mogu uticati na kolektivnu i pojedinačnu svest, odnosno na kolektivnu i pojeđinačnu sudbinu. 1. Analiza ukupne medijske realnosti ili medijskog vremena teško bi se mogla sprovesti izvan univerzalnog i globalnog razumevanja savremenosti u koju su, naravno, uključene i discipline izvan strogo shvaćenog medijskog koncepta. Za uključivanje savremenosti u razumevanje i eventuaino definisanje medija (u ovom slučaju biće reč isključivo o televiziji) postoje dva osnovna razloga. Prvi se ogleda u tome što je čitava medijska kultura - dakle sve ono što uključuje i film, radio, fotografiju, specijalizovane časopise, video-industriju i druge eksponente komunikacionih obrazaca - pre svega neodvojivi deo takoz''ane masovne kulture, ili pak industrijske kulture što je kao termin za pojedine autore privlačniji i obuhvatniii oojam raznolikih procesa koji su se dogodili
49