RTV Teorija i praksa
poezijom da bih korektno obavljao svoj tehničarski posao" - rekao je taj mladi čovek, a Sartr doslovce zaključio: - Л zaista, tehnika je sama kultura" 14 . Pristup fenomenu televizije, odnosno iskušenju medijskog vremena, svakako je složen problem. Zato je ovo bio samo jedan od mogućih pokušaja da se daju nekakve osnovne koordinate u mogućem razumevanju svakodnevice i njene dramaturške suštine. Naime, gotovo da sam uveren da se upravo dramaturgija kao disciplina - iako primenljiva u svom univerzalnom značenju - veoma malo ili sporadično koristi kao mogućnost da se u istraživanjima medijske kulture dođe do nekakvih zaokruženih ili pak čvršćih parametara koji bi u krajnjem ishodištu razobličili i imenitelj od kojeg je najvaljanije poći u razumevanju jednog ovako postavljenog koncepta savremenosti. Prema tome, iskušenja medijskog vremena mogla bi biti i sve ono što čini dramaturgiju svakodnevice kao složenog pojma neposredno pojavne zbilje u kojoj se pojedinac danas ili snalazi, ili dezintegriše.
14 Ž.P. Sarlr, Novi eseji, Rad, Beograd, 1979, str. 96.
67