RTV Teorija i praksa
najmodemijim karakteristikama. Prvi je u istoriji radio i televizijske difuzije prenosio televizijsku sliku visoke definicije (HDTV) direktno sa satelita sa Olimpijade u Seulu (1988). Novembra 1985. započeo je i emitovanje teleteksta pokrivajući podmčje Tokija i Osake, a decembra te iste godine oformio je i dve komercijalne teletekst korporacije: Japan teletext Co. Ltd. i Kinki teletext Co., Ltd. NHK je prema zakonu o radio-difuziji Japana obavezan da aktivno promoviše difuziju radija i televizije i da razvija nove i nezavisne radio i televizijske sisteme. Na žalost podmčje kablovske televizije ostaje relativno nerazvijeno. NHK je učinio mnogo u razvijanju HDTV i Teleteksta, međutim pođručje razvoja kablovske televizijske mreže je njegova bolna tačka. Prema nekim podacima sa kraja 1988. godine 31 400 000 domaćinstava u Japanu poseduje kolor televizore dok 2 080 000 poseduje crno-bele. Od ukupnog broja 33 480 000 domaćinstava, pedantni analitičari NHK su ustanovili da 96,8 % pretplatnika uredno plaća mesečnu pretplatu. U fiskalnoj 1988. godini prihodi NHK od pretplate iznosili su 23,8 milijardi dolara a korporacija je limitirala broj zaposlenih na 15 000. Iz ovih podataka se jasno može videti koliko je efikasno poslovanje ove korporacije. NHK je skoro u svakoj drugoj godini povećavao pretplatu, a mogućnost izbegavanja plaćanja je neznatna, ako ne i nepostojeća. U ovom trenutku cena pretplate dostiže sumu od 30 dolara po doraaćinstvu. Komercijalne televizijske stanice takođe potpadaju pod zakon o radio i televizijskoj difuziji i njihove dozvole za rad se obnavljaju svake tri godine. Od komercijalnih kompanija 67 su samo televizijske, 33 radio, a 36 kompanija emituje i radio i televizijski signal. Politika vlade išla je u pravcu povećanja broja komercijalnih stanica. Pred kraj 1985. godine vlada je odlučila da napravi regionalnu kvotu prema kojoj bi svaka prefcktura mogla imati samo 4 komcrcijalne stanice, a svaki vcći grad ne bi mogao imati više od 5 stanica, sa izuzctkom Tokija koji može da ima do šest radio i TV stanica. Malo posle 1986. godine pooštrcna jc konkurencija pa je došlo do pada prihoda komercijalnih stanica. Osim toga.
72