RTV Teorija i praksa

Broadcasting - NAB). Ovi standardi se proveravaju i obnavljaju svakih pet godina. NHK i NAB su takođe zajedno formirali i Komitet za programsko unapređivanje (Comitee for the Advancement of Broadcast Programs). Ovaj komitet ima svoj sekretarijat, Konsultativni komitet za unapređivanje programa (Consultative Comitee for the Advancement of Broadcast Programs) kao i svoj Programski centar (Broadcast Program Center) koji je formiran da bi podržao i pospešio proizvodnju obrazovnog i kultumog programa a zatim ga i distribuirao komercijalnim XV stanicama. Formiranaje takođe i organizacija koja prikuplja žalbe gledalaca i pokušava da ih u njihovo ime prezentuje nadležnim organima - to je JARO (The Japan Advertising Review Organization). Prilikom izdavanja ili obnavljanja dozvola (svake tri godine) od japanskih televizijskih korporacija se zateva da se pridržavaju sledećih uslova kada je o njihovom programu reč: 1) sve komercijalne televizijske kompanije u svome programu moraju održavati odnos od 20% ili više kulturnog i obrazovnog programa (izuzimajući Televiziju Asahi i Televiziju Tokio); 2) obrazovni kanal NHK mora održavati odnos od 75 % ili više obrazovnog programa sa 15 % (ili više) programa o kulturi; 3) Televizija Asahi i Televizija Tokio moraju svaka održavati 30% ili više obrazovnog programa. lako ovaj propis na izvestan način ograničava programsku slobodu televizijskim kompanijama, on je uveden da bi sprečio negativne programske trendove koji su naročito poslednjih godina pretili da pod pritiskom borbe za gledaoce skrenu ka šundu, vulgamosti pa čak i pomografiji u programu. Tako je komercijalni televizijski program krenuo stopama dobrog i kvalitetnog programa a u poslednje vrerae televizijski program je svoje težište prebacio na vesti i emisije opšteg informativnog tipa, Ovaj trend koji je krenuo iz komercijalnih stanica zbunio je NHK, tradicionalnog lidera u informativnim emisijama, ali samo za kratko.

75