RTV Teorija i praksa
Đorđe Malavrazić
KRAJ „NEDELJE RADIJA”?
Ne samo zbog tmurnog vremena, kišovitog i hladnog, „Nedelja radija” u Ohridu doživljavala se maja 1991. godine kao festival na zalasku. Još od završetka prošlogodišnje seanse počeli su mučni pregovori oko dalje sudbine „Nedelje radija”, a kako proces političkog i kulturnog raspada zemlje u međuvremenu nije doveden do kraja, Ohrid je prešao još jednu svoju dužinu, svestan izvesnosti laganog sumraka. Kažemo „Ohrid”, kao što bismo kolokvijalno rekli „Pula”, „Neum”, „Opatija” ili „Pozorje”, jer su to brze identifikacije, bar u krugovima profesionalaca, za nacionalne festivale radiofonskog, filmskog, televizijskog, muzičkog i pozorišnog stvaralaštva. Sve ove jugoslovenske manifestacije našle su se danas, i to upravo zbog svog jugoslovenskog karaktera, u vrtlogu duboke krize, čiji se uzroci i moguća razrešenja nalaze izvan njih, u društvenim silama koje raskidaju tkivo Jugoslavije čak i tamo gde je ono zaista sraslo prirodnim putem. Taktika spaljene zemlje, kojoj pri tome pribegavaju pojedine organizacije, članice umetničkih asocijacija, mogla bi se sažeti devizom: važno je ne učestvovati, ali je još važnije sprečiti da i drugi učestvuju. Oni koji odlaze ne žele da iza sebe ostave ništa što podseća na nekadašnju zajedničku građevinu.
19