RTV Teorija i praksa

sadašnje, uglavnom zbog toga što se potrebe slušafaca neće bitno promeniti. Stoga će nacionalne službe nastaviti da postoje u onim zemljama koje ih i sada imaju, regionalne službe tamo gde već postoje, a lokalne radio-stanice će se javljati i nestajati, što je i sada slučaj sa mnogim malim stanicama. Odnos između radio-stanice i slušaoca veoma je važan kako za državni tako i za komercijalni sektor. Stalni princip RTL je da poštuje slušaoce i pojedince i da je posetilac u njihovim domovima. U skladu s tim, RTL smatra dužnošću da obezbedi radio d’acompagnement (radio koji pravi društvo) obraćajući se slušaocu pojedincu u njegovom domu. Nemački WDR, najveća stanica koje je članica saveznog konzorcijuma ARD, ima znatno manje optimističko stanovište. Oni smatraju da buduća kretanja mogu da podriju regionalne radio-stanice oformljene tokom proteklih 40 godina. Prvo, ekspanzija lokalnog radija će umanjiti zavisnost slušalaca od regionalnih stanica. Drugo, konkurentne komercijalne radio-stanice na regionalnom nivou (na primer: Antenne Вауегп, Radio Schlesvvig-Holstein, FF Henan itd.) će još više umanjiti slušanost osnovne regionalne službe ARD. Treće, ne bi trebalo isključiti mogućnost satelitskog radija koji bi pokrivao ceo evropski prostor. Takve radio-stanice su dobrim delom jeftinije nego što će biti odgovarajuće televizijske stanice. Uprava Malteške radio-difuzije očekuje da će se nacionaine radio-službe održati sve dok budu uspevale da se nose sa übrzanim tehnološkim napretkom. Radio Francuska očekuje od svoje državne radio-difuzne službe da uglavnom održi dosadašnji pravac. Pored toga, oni očekuju da će satelitski radio izvršiti uticaj mnogojezičkim programom. Očekuje se da će radio u celini pratiti štampu tako što će i on postajati sve raznolikiji, ali da neće ugrožavati nacionalne službe. Nedavno osnovane radio-stanice u Francuskoj kao što su radio NRJ, Izbor FM (Choice FM), Smeh i pesma (Rire et Chanson), RMC i Nostalgija (Nostalgie), su uverene da će se zahvaljujući specifičnosti svojih

8