RTV Teorija i praksa
podružnice SR, čine Švedska televizijska kompanija (SVT), Švedski nacionalni radio (RR), Švedski lokalni radio (LRAB) i Švedski obrazovni program (UR). Država je obavezna da obezbedi fondove za funkcionisanje SR, koji poseduje sve deonice u podružnicama. Ova švedska radio-grupa ima zadatak da vodi radio i televizijske aktivnosti u službi javnosti (general public) a „SR je dužan da obezbedi da te aktivnosti budu vođene nezavisno od države, raznih organizacija za promociju specifičnih interesa i drugih moćnih grupacija u društvu uopšte”. Država sklapa i druge ugovore u tom kontekstu, npr. sa Lokalnom radio-kompanijom (LRAB) pośtujući položaj pojedinih članica grupę i „roditeljsku ulogu” SR - a SR i LRAB svojim ugovorom regulišu pitanja strukturę kanala, organizacije i rada, lokalne i regionalne podele izveštavanja itd., ali sve sa stanovišta lokalnih ciljeva i funkcija koji su dodeljeni LRAB. Država, obezbedujući fondove za rad i uskraćujući pravo na „komercijalno oglašavanje”, i sama odreduje bitne programske obaveze i vrednosti programa pozivajući se i na Zakon o ohavezama u emitovanju programa iz 1966. gođine. Ugovor o kojem je red zakljuden je na period od 1. jula 1986. do 30. juna 1992. godine i može se produžavati na tri godine. S obzirom na promene u našoj zemlji, mogli bismo da skrenemo pažnju na to da švajcarski ustav naglašava da je „zakonodavstvo u oblasti radija i televizije, kao i drugih oblika javne difuzije, produkcije i informisanja putem telekomunikacionih tehnika, u nadležnosti Konfederacije”. Sadržaj ove odredbe je, medutim, izuzetno kompleksan i to narodito u smislu odredenja medija i koncesija na njih iii neke aspekte njihovog delovanja. U to se, ipak, ne možemo upuštati na ovom mestu ali demo dodati da u našoj regulativi ne nailazimo gotovo ni na kakva objašnjenja koją definišu medije, domene primene, nove servise, oblike difuzije, zone („u kojoj svi stanovnici imaju pristup pod istim uslov'ima”), itd.
16