RTV Teorija i praksa
poslednje vreme übrzanom koncentracijom uspostavila tri RAI i tri privatna nacionalna kanala. To je dovelo do prave borbe za gledaoce čiji ishod još nije izvestan. Koncentracija i integracija mnogih privatnih radio-stanica mnogo je značajnija nego kod televizije Smatram da ovde treba dodati da naše mogućnosti ali ni potrebe nisu takve da bismo ušli u takav tip razvoja već je pre prilika da, koristeći iskustva drugih, postignemo takvo uravnoteženje koję će novom reguła tivom u medijima biti favorizovano ali ne na štetu imanentnih činilaca razvoja i tržišnih principa konkurentnosti izborom i kvalitetom koji su sve više karakteristićni i za medije. Austrija se, nasuprot tome, odlučila da za javni servis na nacionalnoj teritoriji ovlasti samo jednu instituciju ORF. Sa manje iii više opravdanja, i Srbija je Zakonom o radio-televiziji (koji je stupio na snagu 13. avgusta 1991. godine) ovlastila samo RTS za pomenuti „nacionalni servis” (član 2: „Radi obavljanja radio-difuzne delatnosti na teritoriji Republike Srbije osniva se Javno preduzeće” i „Javno preduzeće za obayljanje radio-difuzne delatnosti za jednu ili više teritorijalnih jedinica mogu osnivati skupštine lih teritorijalnih jedinica”). Śpanski Zakon o uredenju telekomunikacija iz 1987. godine, sadrži određenja o svim tipovima servisa (Civilnim uslugama u telekomunikacijama, Finalnim i službama prenosa signala, Uslugama sa dodatnom vrednošću i Uslugama difuzije). Tu se određuje i namena pojedinih frekventnih opsega - npr. „radio-difuziju na kratkim i dugim talasima eksploatisaće direktno država ili njene javne ustanove; službe za zvučnu radio-difuziju na srednjim talasima moći će đa se eksploatišu, slobodno učestvujući, bilo uz neposredno upravljanje države ili njenih javnih ustanova, bilo uz posredno upravljanje putem administralivnih državnih koncesija preko fizičkih i pravnih lica; službe zvučne radio-difuzije na metarskim talasima i sa modulacijom frekvencije moći će da se
22